Naar inhoud

Inefficiënt gebruik van resources voor service gesignaleerd

Menig bedrijf in de techniek, bouw of offshore benut de resources voor service en onderhoud inefficiënt. Zeker in een tijd waarin veel bedrijven kampen met personele schaarste en steeds veeleisendere klanten, is het belangrijker dan ooit om in het serviceproces slimmer met mankracht en logistiek om te gaan. De ondernemingen in deze sectoren zijn welwillend om met ICT dergelijke problemen te voorkomen, maar hebben daarvoor veelal onvoldoende kennis en tijd.

Volgend niveau field service

Dit valt te lezen in ‘Verrassen met Field Service’, een eBook van CTB xRM. De Microsoft- en kennispartner voor nationale en internationale organisaties in de techniek, bouw en offshore geeft in de publicatie verrassende en praktische voorbeelden van partijen die hun field service naar het volgende niveau hebben getild. Ook staat in het boek een stappenplan om bedrijven op weg te helpen.

Uitdagingen voor serviceverleners

Naast vergrijzing van technisch personeel neemt het aantal leerlingen op technische opleidingen af en hebben bedrijven steeds meer moeite om talent vast te houden. Kortom, bedrijven moeten meer doen met minder mensen. Dit onderstreept het belang van een slimmere inzet van resources. Door de digitale transformatie zijn er veel mogelijkheden voorhanden om processen efficiënter te laten verlopen. Vooral bij medewerkers die in het veld werken valt met de inzet van ICT nog veel te winnen.

Optimalisatie aansturing

Zo kan met Microsoft Dynamics 365 voor Field Service het aansturen van buitendienstspecialisten geoptimaliseerd worden. Bijvoorbeeld door middel van real-time inzicht in het werk van monteurs die op pad zijn. Dit resulteert niet alleen in een efficiëntere planning en snellere oplossingen, maar stelt bedrijven in staat om hun klanten nog meer te verrassen met hun dienstverlening.

Kostbare gemiste kansen

“We constateren dat bedrijven in de techniek, bouw en offshore hun resources nog efficiënter kunnen inzetten”, aldus Mark Ponsen, specialist field service bij CTB xRM. In gesprekken met dienstverleners horen we regelmatig dat bijvoorbeeld een monteur met verkeerde skills, gereedschap of materiaal bij de klant zat. Gemiste kansen die het bedrijf onnodig veel geld en klanttevredenheid kosten.”

Klant echt centraal stellen

“Ik weet dat de welwillendheid van bedrijven er is om met behulp van ICT dergelijke problemen te voorkomen”, zegt Ponsen. “Het ontbreekt hen alleen vaak aan kennis en tijd om eruit te halen wat er in zit. Zeker als serviceorganisaties hebben besloten om het roer om te gooien en de klant echt centraal gaan stellen.”

Het onderhavige eBook kun je downloaden op de website van CTB xRM.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie