Naar inhoud

Influencers maken zich 'hart' voor werven mobiele collectant

In het land der goede doelen is vernieuwing noodzaak om jongeren aan te spreken. Want de vergrijzing slaat hard toe onder de leden en donateurs van deze non-profitorganisaties. De Hartstichting introduceert daarom nieuwe innovatieve manieren om te collecteren. Eén van deze manieren is collecteren met je smartphone. Daarbij worden influencers ingezet om mobiele collectanten te werven.

Passende strategie voor jongeren

De hulporganisatie ziet in dat voor de benadering van de jongere doelgroep een passende strategie nodig is. Daarbij marketingbureau 3sixtyfive ingeschakeld. De komende weken maken vier teams bestaande uit drie influencers per team zich ‘hart’ om zoveel mogelijk mobiele collectanten te werven. Samen delen ze één doel: zoveel mogelijk geld ophalen voor de stichting ten behoeve van meer openbare AED’s in Nederland.

Collecteren met je mobiel

Om een jongere doelgroep te activeren, zet het goede doel in op nieuwe innovatieve manieren van collecteren. Deze moeten zorgen voor content, aandacht en aanwas van collectanten. Eén van deze manieren is collecteren met je mobiel via Tikkie. Dat wordt gezien als de perfecte tool om in te zetten voor de collecte door eenvoudig betaalverzoekjes naar vrienden te sturen in plaats van langs de deuren te gaan.

Netwerk in smartphone

Het netwerk van jongeren bevindt zich namelijk niet in de straat of wijk waar ze wonen, maar in hun smartphone. Op deze manier is het toch wat verouderde concept van collecteren in één klap klaar voor de toekomst.

Influencers centraal in campagne

Deze nieuwe manier wordt tijdens de 'Hart voor Hart'-campagne op een passende wijze onder de aandacht gebracht. Specifieke influencers zijn in kaart gebracht binnen verschillende thema's. Hieruit zijn uiteindelijk vier teams van drie influencers voortgekomen die zich tijdens deze campagne gezamenlijk inzetten.

Noodzaak van bewustwording

“Ik voelde mij vereerd toen ik gevraagd werd voor deze campagne”, vertelt Aimée van der Pijl van Team LifeLine. “Zo'n goed doel motiveert mij om alles uit het leven te halen, want ik heb wat schokkende cijfers gehoord. Mijn team en ik gaan ons maximaal inzetten om iedereen bewust te maken van deze noodzaak.”

Iedereen heeft een hart

Onder andere YouTubers Alboe, Bokado, Jay Jay en Royalistic en hun team van creators gaan binnen hun eigen format hun fans enthousiasmeren om zich aan te melden als mobiele collectant. Tijdens de collecteweek van 8 tot en met 14 april 2018 hebben zij het doel om geld in te zamelen voor de Hartstichting. Onder het motto dat iedereen een hart heeft en deze zo lang mogelijk wil laten kloppen.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie