Naar inhoud

ING met gratis app terug in het Verenigd Koninkrijk

Na vier jaar zet de ING weer voet op Britse bodem. Deze terugkeer komt in de vorm van een gratis mobiele applicatie. Deze app stelt consumenten in staat de gegevens van meerdere bankrekeningen en creditcards op een enkel platform te bekijken. Yolt, zoals de applicatie heet, biedt geen mogelijkheden overboekingen of betalingen te verrichten. Vanaf 18 oktober 2016 gaan 2.500 klanten de bèta-versie testen. Volwaardige lancering volgt mogelijk begin 2017.

Hernieuwde activiteiten in UK

In 2012 zag de Nederlandse bank zich gedwongen de activiteiten in Groot-Brittannië te verkopen aan de Britse bank Barclays. Met de opbrengsten zijn destijds een deel van de leningen afgelost die verstrekt waren door de Nederlandse overheid. Deze financiële helpende hand was noodzakelijk geworden om de bank te redden van de ondergang als gevolg van de financiële crisis in 2008. De lancering van de app kan de aanzet zijn tot hernieuwde activiteiten in Groot-Brittannië.

Platform voor meerdere rekeningen

Na goedkeuring van de rekeninghouder kan hij met de app de bank- en creditcardgegevens controleren. Daarmee wordt hij in staat gesteld zijn financiën zorgvuldig te beheren. De applicatie verschaft inzicht in de geplande betalingen en de resterende bestedingsruimte. Op deze manier krijgt de gebruiker meer zicht op zijn bestedingspatroon en wordt hij in staat gesteld optimale spaarplannen te smeden.

Nieuwe vorm van klantenservice

“We hebben de applicatie op dusdanige wijze gebouwd dat mensen na gaan denken over hun financiële mogelijkheden”, verklaart Ignacio Vilar, chief innovation officer bij ING, tegenover de Britse zakenkrant Financial Times. “Hoe lang duurt het nog voor het loon op de rekening staat? Hoeveel uitgaven worden maandelijks gedaan? Hoe groot is het risico dat zij aan de lopende band in het rood staan? Een nieuwe manier van klantenservice verlenen, een platform bieden waar mensen iedere keer terugkeren voor het verkrijgen van financieel inzicht, dat is onze strategie.”

Toestaan delen klantgegevens

De terugkeer van de ING op Britse bodem komt tegelijkertijd met de plannen in zowel het Verenigd Koninkrijk als in Europa om klantgegevens van rivaliserende banken en financiële technologiebedrijvenverhuizing toegankelijk voor elkaar te maken. In augustus heeft de Britse Competition and Markets Authority grote retailbanken gevraagd te zorgen voor een digitale standaard met de naam ‘open banking’ in 2018. Doel is de het delen van klantdata en transactiegegevens met derde partijen toe te staan, op voorwaarde dat klant hiervoor toestemming heeft gegeven.

Marnix van der Velden, customer journey expert private banking bij ING, geeft inzicht in agile marketing en de digitale transformatie bij deze Nederlandse bank tijdens 'Digital Marketing & Social Strategy in 1 Day' . Dit bijzondere evenement op het gebied van de digitale transitie vindt op donderdag 24 november 2016 plaats in ’t Spant in Bussum. Tal van toonaangevende sprekers uit verscheidene landen en sectoren wijzen jou die dag aan de hand van praktijkvoorbeelden de weg naar succes in een voortdurend veranderende maatschappij.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie