Naar inhoud

Initiatief voor een standaard voor toeschrijving van content

De mogelijkheid om content aan de juiste schrijvers en uitgevers toe te schrijven is van cruciaal belang om het vertrouwen en de transparantie in het online domein te waarborgen. Technologiebedrijf Adobe, mediaconcern The New York Times Company en platform Twitter geloven dat het bieden van een oplossing voor de lange termijn een gedeelde verantwoordelijkheid is van zowel makers, technologieleveranciers als mediabedrijven en dat het bundelen van deze krachten dit proces versnelt. Daarom hebben de ondernemingen het ‘Content Authenticity Initiative’ aangekondigd. Het doel van dit initiatief is om een industriestandaard te ontwikkelen voor het toeschrijven van digitale content.


Authenticiteit content

“Met de enorme toename van digitale content willen mensen zeker zijn dat de content die zij lezen authentiek is”, aldus Dana Rao, executive vice president & general counsel bij Adobe. “Hoewel dit een enorme uitdaging is, zijn we blij dat we ons samen met The New York Times Company en Twitter sterk kunnen maken voor de adoptie van een industrie-breed systeem voor de toeschrijving van content. Het is van groot belang dat technologie- en mediabedrijven nu samenwerken om consumenten in staat te stellen om online content beter te kunnen beoordelen en begrijpen.”

Juiste toeschrijving

Adobe ontwikkelt een opt-in-systeem waarmee auteurs en uitgevers op een veilige manier toeschrijvingsgegevens kunnen koppelen aan content die ze willen delen. Het framework is ontworpen om auteurs hun content te laten verifiëren zodat ze de juiste toeschrijving krijgen voor hun content. Daarnaast biedt dit de consument meer vertrouwen in de authenticiteit van de content die zij zien. Een prototype van deze in Photoshop geïntegreerde technologie voor contenttoeschrijving is gedemonstreerd op ‘Adobe MAX’, de grootste creatieve conferentie ter wereld.

Bestrijding fake news

“Het beoordelen van online nieuws is een van de grootste uitdagingen waar consumenten vandaag de dag mee te maken hebben”, zegt Marc Lavallee, head of research & development bij The New York Times Company. “Om fake news te bestrijden moet de gehele sector samenwerken – auteurs, uitgevers en platformen. Dit initiatief legt hier de basis voor door het invoeren van standaarden en protocollen.”

Informatie- en mediawijsheid

“Het verzorgen en bevorderen van wereldwijde gesprekken is onze taak”, aldus Del Harvey, vice president global trust & safety bij Twitter. “We zijn verheugd om samen met Adobe en The New York Times Company te werken aan innovaties die onze activiteiten ondersteunen. Iedereen kan bijdragen aan de informatie- en mediawijsheid. Samenwerking bij zulke complexe kwesties als deze is van groot belang. We zijn blij met deze ontwikkeling.”

Het streven is het initiatief te starten tijdens een ontmoeting met een grote groep technologie- en mediabedrijven in de komende maanden.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie