Naar inhoud

Integratie zoekfunctionaliteiten verbetert productiviteit en klantenservice

In de wereld van de big data hebben we aan gegevens geen gebrek. Maar gegevens op zichzelf vormen nog niet de informatie die we nodig hebben om klanten zo optimaal mogelijk van dienst te zijn. De huidige trend binnen bedrijven en instellingen is intelligent kennisbeheer op basis van zoekmachines. Afgelopen jaar gebruikte bijna 43 procent van de medewerkers zoekmachines binnen hun organisatie, een verdubbeling van het gebruik van dit soort applicaties ten opzichte van vorig jaar.

Belang intelligente zoekhulpmiddelen

In de enquête 'Let Modern Search Solutions Be 'the Brains' of Your Enterprise' heeft IT-dienstverlener Mindbreeze door het onderzoeksinstituut Forrester Consulting het gebruik van moderne zoektechnologieën voor het omgaan met bedrijfskennis laten onderzoeken. De studie heeft plaatsgevonden in Nederland, Duitsland, de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en Canada. De deelnemers aan dit onderzoek waren het er unaniem over eens, de beschikbaarheid van intelligente zoekhulpmiddelen en de integratie van ondernemingsbrede zoekopdrachten verhoogt de productiviteit en efficiëntie van werknemers.

Brug tussen data en nuttige informatie

Meer dan 70 procent van de respondenten optimaliseerde hun klantenservice. Bijna 62 procent versnelde hun werkproces door minder tijd en moeite te besteden aan zoekopdrachten. Enterprise search overbrugt de kloof tussen data en het vermogen van de organisatie om deze te benutten. Er circuleren meer data dan ooit binnen een organisatie en het is dan ook geen verrassing dat 44 procent van de ondervraagden zich zorgen maakt over beveiliging. 81 procent van de organisaties zien een betere beveiliging als een belangrijke factor bij de keuze van een zoekapplicatie binnen hun onderneming.

Duurzaam gebruik beschikbare informatie

De invoering van moderne zoekmachines binnen het bedrijf – en van apparatuur in het bijzonder – wordt steeds sneller en gemakkelijker. Nu al had een derde van de respondenten slechts 1 tot 2 weken nodig voor de volledige implementatie en 13 procent van de respondenten had minder dan een week nodig. “Een zoekmachine in een bedrijf is van cruciaal belang”, aldus Daniel Fallmann, CEO van Mindbreeze. “Deze enquête bevestigt de behoefte aan lichtgewicht kennisbeheer en hoogwaardige zoekmachines. Bedrijven van elke omvang erkennen nu duidelijk dat de toekomstige beveiliging van het concurrentievermogen en het succes van het bedrijf direct verband houdt met het duurzame gebruik van de beschikbare informatie.”

Het onderhavige onderzoeksrapport kun je downloaden op de website van Mindbreeze.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie