Naar inhoud

Intelligente Nederlandse zoekmachine wil Google verslaan

In de begindagen van het wereldwijde web had jij een ruime keuze aan zoekmachines die jou tijdens de digitale speurtocht als gids wilden begeleiden. Maar namen als AltaVista en Ilse zeggen de millennials al niets meer. Zoeken op het internet doe je tegenwoordig met Google, al zijn Yahoo! en Bing bruikbare alternatieven die nog op belangstelling mogen rekenen. Een intelligente Nederlandse zoekmachine wil nu pogen aan de machtspositie van Google te morrelen.

Slimme toegang tot relevante informatie

Vorige week is een nieuwe zoekmachine gelanceerd, die volgens de ontwikkelaars slimmer is dan Google. BuzzCovery is een product van Nederlandse wetenschappers en programmeurs in samenwerking met een team wiskundigen uit Minsk. De nieuwe zoekmachine is een hyperintelligent zakenbrein, dat zin van onzin scheidt. Relevante feiten, trends en inzichten over elk willekeurig onderwerp komen direct naar boven.

Geen overload aan zoekresultaten

Of je nu een generiek issue als ‘Architectuur’ intikt, of een nicheonderwerp als ‘Winterbanden’, de zoekmachine zorgt dat je een rijke, geactualiseerde informatiebundel op je scherm krijgt, met de allerlaatste artikelen uit de meest gezaghebbende bronnen. “Wat kun je nou wérkelijk als je een Google-pagina met hits voor je snufferd krijgt? Dat dacht ik jaren terug al”, vertelt Herman Vissia, oprichter van BuzzCovery. “Wat schiet je op met 125.000 resultaten? Waarom zou je alle resultaten willen zien waarin het zoekwoord staat vermeld? En daarom ben ik met een team van knappe koppen aan deze zoekmachine begonnen.”

Linguïstisch ongeëvenaard

“Het resultaat is linguïstisch ongeëvenaard”, aldus Vissia. “Het verwerkt alle content, ongeacht de taal waarin deze is geschreven. Zo kan elke gebruiker in luttele minuten een enorme kennissprong maken. En komt wetenschap, statistiek en journalistiek onnoemelijk veel dichterbij. Op wijsvingerafstand. Daarmee is deze zoekmachine niet alleen een aantrekkelijke tool voor het verkennen van new business. Maar ook een onmisbare ondersteuning voor elke professional, waar ook ter wereld, die dagelijks complexe beslissingen moet nemen.”

BuzzCovery is beschikbaar vanaf 10 euro per maand, reclamevrij.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie