Naar inhoud

Interactieve app voor veiligheid tijdens ‘De Bossche Zomer’

In juli en augustus 2020 biedt ‘De Bossche Zomer’ ruimte aan initiatieven van lokale ondernemers en organisaties in de hoofdstad van Noord-Brabant die door de coronacrisis niet kunnen doen wat ze in een reguliere zomer zouden doen. De start-up Close helpt de gemeente en ondernemers met een interactieve app en ticketing voor betere informatievoorziening en goede doorstroming in de stad. Zo kunnen bezoekers op een veilige manier genieten van de uiteenlopende initiatieven in ‘s-Hertogenbosch.


Communicatie

Wie een kaartje voor ‘De Bossche Zomer’ heeft gekocht, kan de Close-app downloaden. De organisatie staat via de app rechtstreeks in contact met een groot deel van de bezoekers. Met een simpele handeling kan de organisatie een pushbericht versturen. Dit kan handmatig voor urgente situaties als het bijvoorbeeld in één van de stadskwartieren te druk wordt of automatisch met vooraf geprogrammeerde berichten om mensen te herinneren aan hun tijdslot. Daarnaast is er in de app ruimte om bezoekers op voorhand over de actuele maatregelen te informeren.

Ticketing

Voor de ticketing van ‘De Bossche Zomer’ werkt Close samen met Prioticket. Door deze koppeling weet de organisatie precies wanneer bezoekers verwacht worden en houdt men die gemakkelijk op de hoogte van de laatste coronamaatregelen. Bezoekers die gebruik hebben gemaakt van de applicatie, ontvangen achteraf een simpele mobiele enquête om zo snel mogelijk pijnpunten op te sporen en de communicatie waar nodig te verbeteren.

Evenement

‘De Bossche Zomer’ bestaat uit verschillende initiatieven op het gebied van cultuur, erfgoed, horeca, detailhandel en natuur in de stadskwartieren en wijken. Zo kun je in de creatieve hotspot op de Kop van ’t Zand genieten van cultuur, heeft het Zuiderpark zich ontpopt tot picknickpark waar je een picknickkleed kunt reserveren en kun je in het zogenoemde smakenrad op grote hoogte genieten van een hapje en drankje op de Pettelaarse Schans. In deze kwartieren staat ontmoeting voorop en is veiligheid een voorwaarde. De gemeente werkt daarom samen met de Close om een goede informatievoorziening en crowdcontrol te garanderen.

Veiligheid

“We zijn erg blij dat we met ‘De Bossche Zomer’ iets heel bijzonders kunnen doen in een vreemde tijd”, stelt Huibert Wilschut, creatief directeur bij ‘De Bossche Zomer’. “De ontmoeting staat centraal, maar de veiligheid heeft de hoogste prioriteit. Met deze app hebben we een tool in handen die kan laten zien waar ruimte is en waarmee we de bezoekers optimaal kunnen informeren. Zo kunnen we samen op een veilige manier genieten van onze bourgondische cultuurstad.”

Informatie

Aan de ene kant biedt Close de reguliere, praktische informatie over onder meer de huisregels en de tijdslot van het ticket, aan de andere kant krijg je als gebruiker van de app veel informatie over de initiatieven. Zo is er een overzicht van alle kwartieren met activiteiten, een plattegrond, maar ook veelgestelde vragen, contactgegevens en toegang tot de ticketwebshop. ‘De Bossche Zomer’ is het eerste publieke evenement dat op deze manier met de gratis app werkt.

Tip: Wil jij je verder ontwikkelen in het vakgebied digitale marketing? Dan is de opleiding Digital & Online Marketing wat voor jou!

  • In 4 maanden tijd leer je hoe je de mix voor digitale marketing optimaal inzet om je marketingdoelstellingen te behalen.
  • Naast de opleiding maak je een digital marketing plan voor je eigen organisatie, direct geschikt voor implementatie.
Lees meer over deze opleiding ►
Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie