Naar inhoud

Internationaal bellen voor iedereen wereldwijd toegankelijk

Als je huis en haard achter je hebt gelaten om in een veilige omgeving je leven voort te zetten, wil je natuurlijk wel op de hoogte blijven van het reilen en zeilen van de achterblijvers. Daar waar in landen als Nederland een internetverbinding via WiFi als een primaire levensbehoefte wordt beschouwd, zijn er ook tal van landen waar lang niet iedereen toegang heeft tot het wereldwijde web. Dan ben je dus aangewezen op telefonisch contact, een kostbare aangelegenheid als je wil bellen met verre oorden. Een snelgroeiende Nederlandse start-up biedt een oplossing die internationaal telefoneren voor iedereen wereldwijd toegankelijk maakt.

Met de mobiele applicatie Talk360 kun je bellen naar elk mobiel en vast telefoonnummer ter wereld. Je kunt met de app dus van online naar offline bellen. Klanten gebruiken daarnaast hun bestaande telefoonnummer als nummer weergave, waardoor de ontvanger niet eens doorheeft dat er wordt gebeld met de applicatie. Ook is het niet nodig dat de ontvanger een internetverbinding heeft of de app gedownload heeft. Hiermee overtreft Talk360 de beperkingen van populaire gratis alternatieven als Skype en WhatsApp. Het is dus eenvoudig om met de app in contact te komen en te blijven met familie en vrienden waar ook ter wereld.

Technologie voor iedereen toegankelijk

Deze week heeft de Nederlandse start-up een samenwerking aangekondigd met Ding, het ’s werelds grootste internationale top-up-platform. Dit partnership betekent dat Talk360 nu beschikbaar is in 600.000 Ding-winkels. Met het toevoegen van deze winkels bereikt de app de mijlpaal van 1,5 miljoen winkels wereldwijd. Het opwaarderen van beltegoed met de applicatie is voortaan online en offline toegankelijk. De start-up opent hiermee de markt voor de onderste laag van de samenleving. Want door de innovatieve beloplossing kan bijvoorbeeld een vluchteling goedkoop naar het geboorteland bellen en zijn familieleden aldaar spreken, ondanks dat zijn familie daar misschien geen internet heeft. Dit is een belangrijke stap in de reis van de jonge onderneming om relevante technologie voor iedereen ter wereld toegankelijk te maken.

Lancering reclamecampagne in Parijs

Om een officieel startschot aan het nieuwe partnership te geven, is deze maand in Parijs een grote reclamecampagne gestart. De campagne wordt gelanceerd in meer dan 300 winkels en elke winkel promoot Talk360 met het speciaal gecreëerde reclamemateriaal. Daarnaast zijn er promotors op straat die de samenwerking actief bekend maken. Het is het begin van een wereldwijde coöperatie tussen twee bedrijven met een grote voetafdruk in de technologiewereld.

In contact blijven met familie en vrienden

“Wij helpen onder andere migranten en vluchtelingen om verbonden te blijven en hun families te ondersteunen”, vertelt Declan Burke, head of business development Europe & Africa bij Ding. “Dit partnership biedt een kans om dat te doen. De toevoeging van Talk360 helpt onze klanten om in contact te blijven met familie en vrienden wanneer ze ver van huis zijn, We zijn dan ook blij dat we deel uitmaken van de reis om hen daarbij te helpen.”

Toegankelijke betrouwbare communicatie

“Wij geloven dat betrouwbare communicatie en digitale diensten betaalbaar en toegankelijk moeten zijn voor iedereen”, duidt Hans Osnabrugge, chief executive officer bij Talk360. “Door het aantal verkooppunten uit te breiden met de Ding-winkels wordt onze bel-app toegankelijk voor een hele nieuwe groep mensen. Vanaf nu kan deze groep via onze app internationale gesprekken voeren om zo in contact te blijven met familie en vrienden over de hele wereld.”

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie