Naar inhoud

Internationaal Bloembollen Centrum kiest open source CMS van Hippo

De Stichting Internationaal Bloembollen Centrum (IBC) heeft voor haar nieuwe website gekozen voor de open source content management-software van Hippo. Het IBC ging op zoek naar een content management systeem omdat ze wilden dat content uit verschillende systemen voor diverse doelgroepen beter uitwisselbaar werd.

De vernieuwde website richt zich op verschillende doelgroepen, zoals internationale consumenten, bloemenproducenten, media, journalisten en partner-PR-bureau's en zal deels statische en deels flexibele content bevatten. Zo zijn op de site straks bijvoorbeeld de steeds wisselende campagnes van het IBC te volgen, maar ook meer permanente tekst met tips voor het kweken van bloembollen. Hippo zal in eerste instantie de Nederlandse website van zijn CMS voorzien. Deze site fungeert vervolgens als een raamwerk voor de sites van veertien andere landen waarin het IBC actief is, waaronder de Verenigde Staten, Duitsland, Japan, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Italië, Scandinavië en China. In een later stadium zullen ook deze sites gaan draaien op het CMS van Hippo. Ook zullen er in de toekomst, naast afbeeldingen en teksten, video's worden toegevoegd aan de site.

Een belangrijke reden voor de keuze voor Hippo was de goede vindbaarheid in zoekmachines met een content management-systeem (CMS) van Hippo. Het CMS-systeem van Hippo creëert zogenaamde ‘human readable URL's', waarmee je aan de woorden in de URL kunt zien welke informatie de pagina weergeeft. Daarmee worden sites voor zoekmachines een stuk eenvoudiger te vinden. Doorslaggevend voor de uiteindelijke keuze voor Hippo was de goede prijs-kwaliteitverhouding van het product.

Lucas Boreel, Area Manager Noord-Amerika, Het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Italië en Nederland bij het IBC: ‘We waren onder de indruk van de structuur en de eenvoud die het CMS van Hippo biedt, maar ook de prijs-kwaliteitverhouding van het Hippo CMS sprak ons erg aan. We zijn er verder overtuigd dat we onze vindbaarheid in zoekmachines en onze in- en externe informatieuitwisseling zullen verbeteren door onze keuze voor Hippo.'

Wouter Pasman, Project Manager bij Hippo: ‘We zijn blij dat het IBC heeft gekozen voor ons CMS. Het wordt voor ons een interessante uitdaging om de grote hoeveelheid informatie voor verschillende doelgroepen overzichtelijk te presenteren op de vernieuwde site, maar het gaat ons zeker lukken.'

Bron: Customer Talk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie