Naar inhoud

Internet of Things leidt tot digitale bestrijdingsmiddelen

Het wereldwijde web brengt niet alleen mensen bij elkaar, het is ook in staat objecten met elkaar te laten communiceren. Het internet der dingen is niet langer een voorspelling van Chriet Titulaer die voer is voor cabaretiers en andere lolbroeken. De technologie heeft inmiddels gezorgd voor innovatieve digitale bestrijdingstechnieken. Het eerste resultaat is al geboekt in een Nederlandse supermarkt: dankzij nieuwe technologie werd een opkomend muizenprobleem gesignaleerd, dat vervolgens efficiënt verholpen kon worden.

Ontwikkeling van nieuwe diensten

Muizen bestrijden via Internet of Things, het is niet langer een utopie. Deze realiteit is het gevolg van een samenwerking tussen Rentokil Initial, Google Cloud Platform en PA Consulting Group. Samen gaan deze bedrijven de strijd aan tegen ongedierte. “In de alliantie komt het beste van de verschillende bedrijven samen”, vertelt Andy Ransom, CEO van Rentokil Initial. Onze gepatenteerde producten die een verbinding hebben met het internet en natuurlijk de deskundigheid op het gebied van ongediertebestrijding. Google’s kerninfrastructuur, data-analyse en machine learning. En de enorme digitale deskundigheid en ervaring van PA, als een van de leidende wereldwijde partners van Google in het Internet of Things en Cloud Platform.”

Scala met het internet verbonden producten

De samenwerking zorgt voor de eerste partij in de strak gereguleerde voedingsmiddelen- en farmaceutische industrie die de strijd aangaat tegen knaagdieren. In deze twee sectoren rolt het ongediertebestrijdingsbedrijf momenteel een scala aan producten uit die allemaal met het internet verbonden zijn. Op dit moment draaien al meer dan 20.000 digitale apparaten in twaalf landen. Gezamenlijk hebben zij al meer dan drie miljoen stuks data verzonden.

Communicatie via sensoren en mobiele connectiviteit

De nieuwe digitale middelen tegen ongediertebestrijding zijn voorzien van sensoren en mobiele connectiviteit. De apparaten communiceren met het online 'Command Centre' en als een daarvan een knaagdier vangt, wordt de klant daar onmiddellijk van op de hoogte gesteld en gehouden via de online portal. Dit maakt niet alleen snelle reactie op het opkomende probleem mogelijk, maar zorgt er ook voor dat het bij de bron wordt aangepakt en dat het niet kan uitgroeien tot iets groters.

Nieuw niveau van proactief risicomanagement

Gebouwd op Google Cloud Platform en geleverd door PA, is Rentokil nu klaar om de schaalbare technologie verder in te zetten bij bestaande en nieuwe klanten. In de toekomst staat ook de ontwikkeling van 'next generation'-diensten op de planning. Daarbij wordt gebruikgemaakt van machine learning en big data om voorspellende analyses te kunnen doen, in combinatie met weerkaarten en gegevens over het gedrag van ongedierte. Deze moeten klanten een nieuw niveau van proactief risicomanagement bieden tegen de dreiging van ongedierte.

Internet of Things voorbij de hype

Preston Holmes, hoofd van IoT solutions bij Google Cloud Platform is enthousiast. “Dit is een fantastisch voorbeeld van hoe het internet der dingen van tastbare waarde kan zijn. Dit biedt een ongelooflijke kans om de klanten van Rentokil wereldwijd op een proactieve manier bij te staan in de ongediertebestrijding.” Dan Rossner, digital solutions expert bij PA, vult aan: “Er is veel hype rond het Internet of Things, maar hiermee laten we een echte, werkende oplossing zien.”

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie