Naar inhoud

Investeren in klantrelatie cruciaal voor traditionele verzekeraars

Technologische ontwikkelingen zorgen voor voortdurende veranderingen in de verzekeringsmarkt. Disruptie is het credo en om naast alle startups voor te blijven bestaan, is het voor traditionele verzekeraars cruciaal om te investeren in een goede klantrelatie, die zowel sterk is op persoonlijk gebied als op digitaal vlak. Met deze investering in customer engagement kunnen verzekeraars een stevige, betekenisvolle en persoonlijke relatie opbouwen, waardoor tevreden klanten betrokken klanten worden die loyaal zijn en optreden als ambassadeur van de organisatie.

Customer engagement vormgeven

Dit stelt CRM Partners, een IT-dienstverlener gericht op customer engagement, in de recente publicatie 'Het DNA van klantgerichte disruptors'. In het rapport worden een aantal best practices van succesvolle disruptors, zoals de Amerikaanse financiële dienstverleners Metrobank en USAA, uiteengezet en krijgen verzekeraars handvatten hoe zij customer engagement goed kunnen vormgeven binnen de organisatie.

Veranderingen door disruptors

Start-ups schieten als paddenstoelen uit de grond en veranderen de regels van het spel in de financiële sector. Door continu te vernieuwen en mee te bewegen met de veranderende technologie en de klant volledig centraal te stellen, kunnen verzekeraars ervoor zorgen dat zij niet buitenspel komen te staan. Klassieke financiële spelers hebben het vermogen zich te onderscheiden als zij gebruikmaken van het kapitaal dat zij al in huis hebben: data en inhoudelijke marktkennis. Wanneer zij daarnaast blijven innoveren op het digitale vlak én de emotionele snaar bij de klant weten te raken, blijven zij top of mind en zullen zij niet ondersneeuwen door nieuwe toetreders tot de markt.

Hervorming van de klantrelatie

We zien nog te vaak dat verzekeraars vasthouden aan oude technieken en processen”, stelt Aad Schulten, verantwoordelijk voor het FinanceLab bij CRM Partners. “Nu is het moment om daar verandering in te brengen en volledig de focus te leggen op de klantbehoeften. Dit vergt een hervorming van de klantrelatie op digitaal en menselijk vlak. Alleen door het breed uitdragen van customer engagement en het hebben van klantobsessie, kom je tot een trouwe fanbase. Deze verzekeraars zullen met kop en schouders boven concurrenten uitsteken en gaan een rooskleurige toekomst tegemoet.” Het onderhavige rapport kun je downloaden op de website van CRM Partners.

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie