Naar inhoud

Investeringen in technologie verbeteren de arbeidsprestaties

Investeringen in mobiele technologie vormen de topprioriteit voor 36 procent van de organisaties wereldwijd en een groeiende prioriteit voor 58 procent van de organisaties. Hiermee willen bedrijven en instellingen kunnen voldoen aan de snel evoluerende en toenemende vraag van de klant. Dit wijst erop dat wordt geïnvesteerd in disruptieve technologieën en zakelijke mobiele apparaten om de klanttevredenheid en de productiviteit van de medewerkers – waaronder het wagenparkbeheer, de bewijsvoering van levering en de directe workflow voor levering – te verbeteren.

Dit valt op te maken uit het onderzoeksrapport ‘Future of Field Operations’ van technologiebedrijf Zebra Technologies. Aan het onderliggende onderzoek hebben 2.075 mobiliteitsbeleidsmedewerkers meegewerkt uit onder andere de Verenigde Staten van Amerika, Canada, Brazilië, Mexico, Columbia, Chili, Argentinië, Frankrijk, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Italië, Zweden, Nederland, Saoedi-Arabië, Zuid-Afrika, China, India, Japan, Australië en Nieuw-Zeeland.

Verhoogde klantverwachtingen

“De versnelling van e-commerce en de verhoogde verwachtingen van klanten stuwen de behoefte naar ontwikkelingen en technologische investeringen”, stelt Jim Hilton, director vertical marketing strategy, manufacturing, transportation & logistics bij Zebra Technologies. “De studie laat zien hoe groeiende uitdagingen gerelateerd aan de on-demand-economie organisaties ertoe aanzetten transformerende, disruptieve technologieën – zoals augmented reality en intelligente labels – te implementeren. Dit gebeurt om de zichtbaarheid te vergroten, business intelligence te integreren en concurrerend te blijven.”

Mobiele technologieën

Om concurrerend te blijven is de uitrusting van medewerkers met de juiste zakelijke mobiele apparaten prioriteit. Uit de enquête blijkt dat slechts een vijfde van de organisaties het gros van de medewerkers op de werkvloer heeft uitgerust met zakelijke mobiele apparaten. Bij de meeste organisaties zijn plannen om te investeren in zowel draagbare mobiele computers als robuuste tablets.

Vervanging apparaten

Van 2018 tot 2023 neemt het gebruik van mobiele apparaten met ingebouwde barcode-scanners met 45 procent toe en het de inzet van mobiele printers en robuuste tablets met respectievelijk 53 en 54 procent. Een belangrijke factor voor productiviteit, efficiëntie en kostenbesparingen op de werkvloer is het vervangen van traditionele consumentenapparaten. Bijna 80 procent van de respondenten voert doorgaans of altijd een analyse van de total cost of ownership uit van zakelijke apparaten alvorens kapitaaluitgaven te doen.

After-sales-factoren

Tertiaire zorgen en factoren na de verkoop zijn belangrijk voor organisaties bij het evalueren van zakelijke mobiele apparaten van de medewerkers. Bijna 40 procent van de respondenten zegt dat het beheer van apparaten en ondersteuningskosten belangrijk zijn, net als de klantenservice (37%), het verloop van levenscyclus van apparaten (36%) en reparatiekosten (35%). Dergelijke factoren beïnvloeden de aankoopcyclus in toenemende mate.

Snellere netwerken

Opkomende technologieën en snellere netwerken verstoren de werkvloer. Uit het onderzoek blijkt dat 70 procent het erover eens is dat snellere mobiele netwerken een belangrijke motivatie zijn voor investeringen op de werkvloer om het gebruik van disruptieve technologie mogelijk te maken. Significante revoluties in de sector zijn droids en drones. Meer dan een derde van de beleidsmakers beschouwt deze als de grootste disruptieve middelen.

Slimme technologieën

Het gebruik van slimme technologieën – zoals sensoren, radio-frequency identification (RFID) en intelligente labels – speelt ook een rol bij het transformeren van de industrie. Meer dan een kwart van de respondenten beschouwt augmented reality en virtual reality (29%), sensoren (28%), RFID en intelligente labels (28%) en automatisering van trucklading (28%) als disruptieve factoren. In Europa, het Midden-Oosten en Afrika is 70 procent van de respondenten het erover eens dat e-commerce de behoefte naar snellere processen op de werkvloer verhoogt.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie