Naar inhoud

Inzet merkpromotors zorgt voor groei van SocialChorus

Het Amerikaanse SocialChorus, leverancier van social marketing software, laat een flinke groei zien. Vorig jaar groeide het bedrijf met 350 procent aan klanten en deze week maakte het bedrijf uit San Francisco bekend 2,5 miljoen dollar aan investeringen te hebben binnen gehaald. Hiermee komt het totaal aan investeringen op acht miljoen dollar. Volgens het bedrijf komt de groei van klanten en interesse bij investeerders doordat marketeers in toenemende mate gebruik maken van merkpromotors in marketingcampagnes.

Momenteel zijn veel marketeers handmatig op zoek in fora, twitter en andere sociale kanalen naar de beïnvloeders en promotors om ze vervolgens promoties, coupons en andere content toe te sturen. Daarna is het maar hopen dat ze er wat mee doen. SocialChorus helpt deze marketeers via hun cloud marketingoplossing met het vinden en inzetten van de beste merkpromotors binnen geselecteerde sociale media. Marketingcampagnes worden vervolgens hierop afgestemd en gemonitord op engagement en sentiment. De merkpromotors (brand advocates) kunnen gebruik maken van SocialChorus en hun promoties inclusief hashtags verspreiden via onder andere Twitter, Facebook en LinkedIn. Hierdoor kan elke promotionele actie goed gemonitord worden en voldoet het aan de social media marketing disclosure guidelines.

“Brand marketeers zien in toenemende mate de potentie van advocate marketing”, zegt Greg Shove, ceo en oprichter van SocialChorus. “Onze klanten zien significante stijging van social engagement, waarde van earned media (media waar je aandacht hebt verdiend - Red.) en het binnenhalen van nieuwe klanten. Dit zien ook onze investeerders en hebben we inmiddels acht miljoen dollar aan kunnen trekken.”

Bron: Customer Talk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie