Naar inhoud

IT-onderneming Pega introduceert het platform voor platforms

Tijdens ‘PegaWorld iNspire’ – de achttiende editie van het jaarlijkse event van IT-onderneming Pega dat deze week voor het eerste virtueel heeft plaatsgevonden – is Pega Process Fabric aangekondigd. Deze nieuwe cloudgebaseerde softwarearchitectuur stroomlijnt de manier waarop organisaties aan taken werken via verschillende technologische oplossingen. Dit platform voor platforms is eenvoudig te installeren, doorbreekt technologische silo’s en brengt werkzaamheden binnen de organisatie efficiënt samen. Dit leidt tot verbetering van de gebruikerservaringen voor zowel medewerkers als klanten en partners.

Zelfs in de hyperverbonden wereld van vandaag hebben organisaties nog steeds last van niet-gekoppelde softwaresystemen die ervoor zorgen dat ze niet hun volledige potentieel kunnen bereiken. Organisaties spenderen jaarlijks miljarden aan enterprise software, maar blijven toch vaak zitten met enorme tech stacks of onsamenhangende cloudsystemen vol applicaties die niet kunnen samenwerken. Dit zorgt niet alleen voor enorme frustraties bij medewerkers die van de ene app naar app moeten switchen om basistaken uit te voeren, maar ook bij klanten vanwege trage en inconsistente service.

Unieke klantbeleving tijdens ‘PegaWorld iNspire’

Klant- en partnerevenementen als ‘PegaWorld inSpire’ zijn in de regel grootschalige, meerdaagse happenings. Door COVID-19 vinden dergelijke events momenteel virtueel plaats. In een samenleving waar iedere organisatie het webinar heeft ontdekt, is het lastig onderscheidend te zijn. Voor Alan Trefler, oprichter en chief executive officer van Pega, was dit echter geen probleem. Hij volgde zijn hart en nodigde zijn favoriete band uit.

Zijn voorkeur gaat echter niet naar middle-of-the-roadmuziek. De Amerikaanse punkband Dropkick Murpheys brengt namelijk een combinatie Ierse folk en zwaardere punkmuziek ten gehore – mateloos populair onder festivalpubliek maar onbekend in de zakelijke wereld. De keuze toont het lef van Pega. Het resultaat mag er zijn: een unieke klantbeleving. En ondertussen wordt een sector – de podiumartiesten – financieel gesteund die het op dit moment moeilijk heeft.

Vooraankondiging Dropkick Murpheys op ‘PegaWorld iNspire’

Pega Process Fabric is beschikbaar via Pega Platform en combineert dynamische application programming interfaces (API's), een open user experience framework, user interface components, robotautomatisering en datavirtualisatie om hiaten in connectiviteit te overbruggen. Deze software weeft technologieën van verschillende leveranciers samen tot één verenigd platform voor platforms. Hoewel de afzonderlijke componenten achter de schermen nog steeds onafhankelijk opereren, vormen ze voor gebruikers en klanten een samenhangend geheel.

Platform voor platforms

Deze aanpak verandert de manier van werken binnen organisaties:

  • Medewerkers kunnen efficiënter werken – Gebruikers kunnen binnen één omgeving werken met zowel Pega- als niet-Pega-applicaties, waardoor ze niet steeds van scherm hoeven te wisselen. Een Interwoven Worklist bundelt taken voor elke medewerker op één plek en gebruikt artificial intelligence (AI) om ervoor te zorgen dat de belangrijkste taken de hoogste prioriteit krijgen.
  • Leidinggevenden hebben beter inzicht in werkzaamheden – Managers en leidinggevenden kunnen zien hoe en waar binnen de gehele organisatie taken worden afgehandeld. Process Insight Analytics geven leidinggevenden volledig inzicht in lopende en voltooide acties binnen systemen en afdelingen.
  • Partners koppelen aan werkstromen – Naarmate organisaties hun ecosystemen steeds meer uitbreiden, helpt Pega Process Fabric hen en hun partners om hun systemen met elkaar te verbinden en als één team te opereren. Alle betrokkenen kunnen zo de voortgang volgen, gegevens delen en het werk over organisatiegrenzen heen automatiseren.
  • IT-teams zijn verlost van inefficiënt ontwikkelwerk – Met Pega's low-code modelgestuurde architectuur en hergebruik van software kunnen medewerkers binnen enkele minuten systemen zelf verbinden met Pega Process Fabric. Dit haalt de druk weg bij IT-teams. Zij hoeven niet steeds opnieuw nieuwe software op de architectuur aan te sluiten om tegemoet te komen aan de laatste behoeften vanuit de markt.

Werking

Het verschil zit in de unieke business-architectuurbenadering van Pega. In plaats van elk separaat kanaal top-down te hercoderen of complexe back-ends bottom-up te ontwerpen, doorbreekt Pega Process Fabric IT-complexiteit met Center-out.

De IT-onderneming past in deze nieuwe, flexibele middenlaag bedrijfslogica en intelligentie toe om zo werkstromen met elkaar te verweven, zonder de bestaande infrastructuur aan te tasten. Hiermee wordt op een effectieve manier een nieuw type platform gebouwd dat andere platforms helpt beter samen te werken.

“Als het gaat om digitale transformatie, krijgen organisaties nog te vaak een verkeerde keuze voorgeschoteld”, stelt Alan Trefler. “Ze nemen ofwel genoegen met een tijdelijk doekje voor het bloeden, zoals robotautomatisering, of ze worden gedwongen om processen te herstructureren – en dat kost veel geld en vraagt ook nog eens om enorme organisatorische veranderingen. Pega Process Fabric biedt een revolutionair alternatief: een toegankelijke cloud native benadering die technologie en processen eenvoudig van begin tot eind kan verbinden, zowel binnen als buiten de organisatie. Wij denken dat deze aanpak een verandering teweegbrengt in de manier waarop medewerkers hun werk doen en zeker ook in de klantervaring.”

Beschikbaarheid

De mogelijkheden van Pega Process Fabric worden stapsgewijs uitgerold via Pega Platform, maar momenteel zijn dynamische API's en datavirtualisatie al beschikbaar. Interwoven Worklists en Process Insight Analytics staan gepland voor het derde kwartaal van dit jaar. Voor sommige Pega Process Fabric-elementen zijn mogelijk aanvullende productlicenties vereist.

Verder zijn pre-built adapters binnenkort te downloaden op Pega Marketplace. Deze adapters verbinden Pega Process Fabric met specifieke applicaties – waaronder toepassingen van Salesforce, ServiceNow, Microsoft en Google, maar ook open robotic automation API's van UiPath en Blue Prism.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie