Naar inhoud

Jumbo gaat online bestelde boodschappen elektrisch bezorgen

Sinds deze week rijdt in Groningen de eerste volledig elektrische bezorgauto van Jumbo rond. Met de nieuwe ‘Street Scooter’ verzorgt het levensmiddelenconcern voortaan the last mile in e-commerce in de Groningse binnenstad. Volgende volgt de stad Utrecht. De elektrische bezorgauto’s zijn speciaal ontwikkeld voor huis-aan-huis-belevering en hebben, doordat zij geen CO2 uitstoten, een gunstig effect op de geluidsoverlast, de luchtkwaliteit én het klimaat. Hiermee dragen de voertuigen bij aan de duurzaamheidsambities van het Brabantse familiebedrijf: zuinig zijn op elkaar en op de wereld om ons heen.

Duurzaamheid

Wie in de binnenstad van Groningen online bestelt, krijgt de boodschappen vanaf nu thuisbezorgd met de elektrische Street Scooter. “Als familiebedrijf zit duurzaam ondernemen in onze genen en voelen we ons verantwoordelijk voor de huidige en toekomstige generaties”, aldus Roy van Keulen, directeur online bij Jumbo Supermarkten. “Bij alles wat we doen, willen we het makkelijker en beter maken voor klanten. En vragen we ons af of het minder belastend kan voor het milieu. Daarnaast zien we dat de ontwikkelingen in het binnenstedelijk verkeer vragen om meer duurzame oplossingen. Daarom starten we nu met deze volledig elektrische bezorgauto's."

Ambitie

De bezorgauto's worden ingezet door Jumbo Euroborg in Groningen en het solo pick-up-point in Utrecht. De keten kiest voor bewezen technologie en betrouwbaarheid. Twee grote pakketdiensten maken al met tevredenheid gebruik van de Street Scooter. Het supermarktketen gaat de bezorgvloot op termijn verduurzamen en nog dit jaar meerdere elektrische auto’s in gebruik nemen. Komende tijd zal het supermarktbedrijf de ervaringen met de nieuwe voertuigen evalueren en bekijken in welke steden nog meer duurzaam bezorgd kan worden.

Klimaatplan

In het klimaatplan van het familiebedrijf zijn onder andere eisen opgesteld voor efficiënter energiegebruik, CO2-reductie en het gebruik van duurzame energie. Zo wekt het bedrijf ook zelf energie op, onder andere met de zonnepanelen op het hoofdkantoor en een aantal distributiecentra. In de rapportage in het kader van maatschappelijk verantwoord ondernemen, die binnenkort verschijnt, is meer te lezen over de gerealiseerde initiatieven binnen dit klimaatplan.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie