Naar inhoud

Jumbo helpt voetballers van PSV met gezonde voedingskeuzes

Topsport en goede voeding zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. De vooronderstelling dat Pieter van den Hoogenband jarenlang op topniveau heeft kunnen presteren op basis van een boterham met pindakaas is een illusie. Bij professionele sportclubs worden tegenwoordig louter uitgebalanceerde maaltijden geserveerd. Als Feyenoord-spits Michel Kramer in de rust van de wedstrijd tegen Heracles Almelo een broodje kroket verorbert, betekent dat dan ook vrijwel onmiddellijk einde carrière in Rotterdam. PSV heeft daarom de hulp ingeschakeld Jumbo Supermarkten om alle spelers te voorzien van smaakvolle en gezonde spijzen, want de vette hap is verboden terrein voor de spelers van de Eindhovense sportvereniging.

Samenwerking PSV en Jumbo

De twee Brabantse partijen gaan een driejarige samenwerking met elkaar aan die in het teken staat van lekkere én gezonde voeding voor alle spelers en speelsters van de topclub. Dit is het vervolg op een succesvolle pilot die de voetballers van de A-selectie hebben voltooid met de Jumbo Foodcoach: een app waarmee de spelers van de topclub in een handomdraai maaltijden voor thuis bestellen, afgestemd op hun persoonlijke voorkeuren en trainingsschema. Een gezond en verantwoord voedingspatroon speelt een belangrijke rol bij de topprestaties die de spelers en jeugdspelers van PSV leveren. Dankzij de digitale voedingsadviseur kunnen zij kiezen uit ruim aanbod van maaltijden en deze volledig afstemmen op hun dagschema. Ook kunnen zij een beroep doen op deskundig advies van een diëtist.

Lekkere en gezonde voeding

Frits van Eerd, chief executive officer van Jumbo Supermarkten, is trots op de samenwerking: “Sinds de start van het voetbalseizoen 2017-2018 is de mobiele applicatie uitgebreid getest in Eindhoven. Terwijl de spelers waardevolle voedingsadviezen op maat kregen, deden wij veel ervaring op met het vertalen van persoonlijke kenmerken naar het maken van bewuste en verantwoorde voedingskeuzes die passen bij het trainingsschema en de smaakvoorkeuren van elke speler. Het resultaat is een app die de voetballers in staat stelt om niet alleen de juiste keuzes te maken op het gebied van voeding, maar ook thuis lekker te eten. Uiteindelijk willen we al onze klanten helpen bij het maken van een lekkere en verantwoorde keuze, waarbij gezonde voeding niet ten koste hoeft te gaan van smaak, beleving en de prijs.”

Op maat gemaakt voedingsadvies

“Een gezond en evenwichtig voedingspatroon is cruciaal voor de prestaties van topsporters. Dat was aanleiding voor ons om met Jumbo in zee te gaan”, vertelt Toon Gerbrands, algemeen directeur van PSV. “Wij zijn altijd op zoek naar verbetering, staan open voor innovatie en voeren een toonaangevend foodprogramma. Een topsportdieet vraagt om een op maat gesneden, individuele benadering. Een voetballer die een wedstrijd heeft gespeeld, moet een dag later iets anders eten dan een speler die niet in actie is gekomen. Ook na een krachttraining is het belangrijk erop te letten welke voeding je tot je neemt. De app – integraal onderdeel van ons medische programma van – is hiervoor een perfect hulpmiddel. Met de spelers worden specifieke voorkeuren en ingrediënten voor bijpassende recepten in een boodschappenlijst omgezet. Het proces is volledig gedigitaliseerd en de boodschappen worden vervolgens thuisbezorgd of opgehaald bij een winkel in de buurt. Zo wordt hoogwaardige voedingsexpertise gecombineerd met het gemak van de supermarkt om de hoek. Ideaal. En naast het inhoudelijke deel van dit innovatieve partnership is er nog een belangrijke andere component. We hebben we er namelijk ook commercieel een mooie partner bij. Jumbo stapt in de top van onze partnerpiramide binnen en daar zijn we vanzelfsprekend erg blij mee.”

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie