Naar inhoud

Juridische markt wordt klaargestoomd voor de digitale toekomst

De nieuwe wetgeving rondom de digitale rechtspraak en het programma Kwaliteit en Innovatie (KEI) noopt de juridische sector tot ingrijpende veranderingen. KEI is door de overheid in het leven geroepen om cliënten meer inzicht te geven in hun zaak, de rechtspraak toegankelijker te maken en om te zorgen voor meer snelheid en maatwerk. Het uiteindelijke doel is dat iedereen straks digitaal een rechtszaak kan starten. De urgentie is dan ook hoog om zaak- en documentprocessen verder te digitaliseren.

Digitalisering rechtspraak

Naast digitalisering van de rechtspraak zijn er meer veranderingen in het juridische landschap. Zo worden cliënten veeleisender en verwachten inzicht in de bestede uren. Verdienmodellen staan onder druk, de concurrentie groeit en de vaste werkplek vervaagt. Met de introductie van een nieuwe softwareoplossing wil IT-dienstverlener Hyarchis inspelen op deze veranderingen. Hyarchis Legal maakt het mogelijk dat alle betrokken partijen kunnen communiceren over een zaak via één platform.

Digitale werkomgeving

Dit is een systeem waarin alles centraal geregistreerd, beheerd en gedeeld wordt. Professionals profiteren hierdoor van tijdbesparing, efficiënte processen en een directe aansluiting op de digitale rechtbank. Het platform ondersteunt alle stappen en processen met geautomatiseerde workflows en interactiemomenten. Het omvat een online werkomgeving met modules als case- en documentmanagement, urenregistratie, CRM en customer communications.

Online relatiebeheer

“De ontwikkelingen in de juridische branche zijn geen vrijblijvende veranderingen”, aldus Marijke Vos, CCO van Hyarchis. “Het is daarom een goede aanleiding om zaak- en documentprocessen onder de loep te nemen. Innovatie en digitalisering zijn niet alleen nodig om alle veranderingen aan te kunnen, maar bieden ook kansen voor kantoren en juridische professionals om zich te onderscheiden op het gebied van online samenwerken en relatiebeheer.”

Procesoptimalisatie

“Hoewel we een nieuwkomer zijn binnen de juridische markt, hebben we wel jarenlange ervaring in proces- en documentoptimalisatie”, zegt Vos. “Door ons platform kunnen nu ook advocaten, juridisch adviseurs en cliënten profiteren van onze kennis en de voordelen van online samenwerken.”

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie