Naar inhoud

Karige performance Internet of Things leidt tot omzetverlies

Bijna driekwart (74%) van de chief information officers wereldwijd is bezorgd dat performanceproblemen van het Internet of Things omzetverliezen kunnen veroorzaken. Dit is volgens 78 procent een gevolg van het implementeren van IoT-strategieën, zonder een plan of oplossing om de performance van complexere cloud-omgevingen te managen. 69 procent van de CIO’s verwacht dat IoT-performancemanagement een grote uitdaging wordt vanwege de escalerende complexiteit van cloud-ecosystemen die bedrijven gebruiken.

Implementatie Internet of Things

Dit leert het onderzoeksrapport ‘Overcoming the Complexity of Web-Scale IoT Applications: The Top 5 Challenges’, dat is gebaseerd op een onderzoek onder 800 CIO’s van bedrijven met meer dan 1.000 medewerkers. De steekproef bevat 200 respondenten uit de Verenigde Staten van Amerika, 300 uit Europa, 100 uit China en 50 uit respectievelijk Australië, Brazilië, Mexico en Singapore. De studie naar de uitdagingen bij IoT-implemenaties is uitgevoerd door onderzoeksbureau Vanson Bourne in opdracht van IT-dienstverlener Dynatrace.

Omvang en schaalbaarheid

De omvang en schaalbaarheid van IoT is te groot om traditioneel te managen:

  • 73 procent maakt zich zorgen dat alle betrokken externen en internen bij IoT-supply chains het ontzettend moeilijk maakt de verantwoordelijken voor mogelijke problemen te identificeren;
  • 52 procent zegt dat de impact die IoT-platformleveranciers en netwerkoperators hebben op de performance een grote uitdaging is om inzichtelijk te maken en te begrijpen;
  • 75 procent vreest dat problemen in het platform of netwerklagen van providers die de applicatie- prestaties beïnvloeden mogelijk worden verborgen door de betreffende leveranciers;
  • 84 procent denkt dat functionaliteit voor artificial intelligence en het vergaand automatiseren van IoT-implementaties een cruciale rol gaan spelen in het succes van IoT-strategieën.

Voldoen aan verwachtingen

IoT voldoet wellicht niet aan verwachtingen:

  • 70 procent maakt zich zorgen dat de verwachtingen van gebruikers met betrekking tot snellere en storingsvrije experiences niet meer door IT-teams zijn in te vullen;
  • 69 procent vreest de controle over de gebruikerservaringen te verliezen naarmate de IoT-supply chain complexer wordt;
  • 64 procent maakt zich zorgen dat het snel groeiende gebruik van wearables het onmogelijk maakt de mobiele performance daarvan te managen.

Uitdagingen voor gebruikerservaring

IoT leidt tot nieuwe uitdagingen voor de gebruikerservaring:

  • waarborgen dat firmware- en security-updates voor IoT-apparatuur de performance niet negatief beïnvloeden (62%);
  • applicatiegedrag op IoT-apparatuur en interacties met cloud-services monitoren (60%);
  • impact van IoT-apparatuur op de performance en gebruikerservaring begrijpen (53%);
  • snelgroeiend IoT-ecosysteem in kaart brengen en inzichtelijk maken (38%).

Cloud-complexiteit managen

“Steeds meer bedrijven onderzoeken de voordelen van het IoT om nieuwe markten te ontwikkelen, extra omzet te creëren en zich van concurrenten te onderscheiden”, zegt Dave Anderson, digital performance expert van Dynatrace. “De ecosystemen en supply chains van IoT-toepassingen zijn echter complex en bijna onbegrensd, waardoor ze een grote impact hebben op de cloud-omgevingen waarop ze zijn gebaseerd. Bedrijven worstelen nu al met het managen van de cloud-complexiteit, die door IoT-toepassingen nog aanzienlijk gaat toenemen.”

Dynamische schaalbaarheid

“Als het Internet of Things zijn potentie waarmaakt, kunnen organisaties het zich niet veroorloven verrast te worden door de bijbehorende complexiteit”, aldus Anderson. “Dat is echter wel het geval als ze traditionele monitoringoplossingen blijven gebruiken. Die tools zijn namelijk niet ontworpen en ontwikkeld voor de dynamische schaalbaarheid en complexiteit van cloud-omgevingen. Daarvoor is een geavanceerd platform nodig dat volledig inzicht geeft in alle cloud-toepassingen en een geautomatiseerde methode om die real-time te volgen en te begrijpen.”

Vragen snel beantwoorden

“Organisaties hebben behoefte aan een nieuwe methode die de complexiteit van IoT-toepassingen vereenvoudigt”, stelt Anderson.” Een software intelligence platform dat gebruikmaakt van artificial intelligence en het automatiseren van taken, om zowel volledig als voortdurend inzicht te hebben in het ecosysteem van IoT-sensoren, -apparaten, -gateways, -toepassingen en de onderliggende infrastructuur. Pas als organisaties snel alle vragen kunnen beantwoorden, in plaats van alleen data te genereren, zijn ze klaar om te profiteren van de voordelen die het Internet of Things te bieden heeft.”

Het onderhavige onderzoeksrapport kun je downloaden op de website van Dynatrace.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie