Naar inhoud

KARWEI wendt voice assistants aan als doe-het-zelfadviseurs

Benieuwd naar de actuele acties of de openingstijden van de dichtstbijzijnde KARWEI-filiaal? Of op zoek naar de juiste verlichting? Consumenten kunnen voortaan door de nieuwe voice-integratie direct via hun Google Home of Google Assistant vragen stellen aan de bouwmarkt – waar ze ook zijn. Het enige dat ze hoeven te doen, is “Hey Google, praat met KARWEI” te roepen tegen hun smart speaker of hun smartphone. De doe-het-zelfketen is de eerste organisatie binnen de doe-het-zelfbranche die een integratie biedt met deze voice assistants.

Een customer journey begint steeds vaker online. In het geval van de doe-het-zelfbranche eindigen klanten in een fysieke bouwmarkt of in een webshop. Om haar klanten beter te kunnen bedienen, heeft KARWEI samen met full-service digital agency Mirabeau een online integratie ontwikkeld met Google Home en Google Assistent. Deze voice assistant heeft drie functies. Het verstrekt informatie over de actuele acties, geeft de openingstijden van de dichtstbijzijnde bouwmarkt door en klanten krijgen advies voor het vinden van de juiste verlichting door een aantal vragen te beantwoorden.


Voice assistant als doe-het-zelfadviseur

“De focus van de integratie ligt voor nu alleen op deze drie functionaliteiten”, vertelt Luca Bade, digital marketing manager bij KARWEI: “Omdat ruim 40 procent van de klanten op onze website naar openingstijden en acties zoekt, leken de openingstijden van het dichtstbijzijnde filiaal en de actuele acties de twee belangrijkste onderwerpen om in de integratie op te nemen. Het onderdeel waarin klanten advies over verlichting kunnen krijgen, is een voorbeeld van hoe klanten met behulp van stemtechnologie tot een productadvies kunnen komen. Als het experiment een succes is, breiden we de voice assistant uiteraard verder uit.”

Ondersteuning zoektocht naar product

De integratie is een experiment van Intergamma, het moederbedrijf van KARWEI, GAMMA en GAMMA België. “Het is ontzettend belangrijk om relevant te blijven voor klanten”, stelt Luca Bade. “Voice is een nieuw kanaal waar veel van onze klanten zich bevinden. Met de voice assistant kunnen we hen bereiken en optimaal bedienen. Bovendien zijn we steeds op zoek naar nieuwe kanalen en innoverende manieren om onze customer journey uit te breiden. Ook is de introductie van Google Home in Nederland en de Nederlandse Google Assistant een mooi startschot geweest om ons te verdiepen in de stemtechnologie en hoe deze innovatie onze klanten kan ondersteunen in hun klantenreis.”

Experimenteren met stemtechnologie

“Het experiment sluit aan op onze innovatieagenda”, vertelt Arthur van Weeren, head of technology & innovation bij Intergamma: “Het zou fantastisch zijn als we ervoor kunnen zorgen dat klanten de bouwmarkt op elk kanaal kunnen bereiken voor vragen en advies. We willen de beste omnichannel-retailer van de Benelux worden en dat kan alleen als we blijven innoveren op allerlei gebieden. Deze integratie met Google Home en Google Assistent is ook nog eens een mooie kans voor ons om te experimenteren met stemtechnologie en de werking ervan. We zijn dan ook erg benieuwd naar de resultaten.”

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie