Naar inhoud

Kinetic Worldwide kondigt samenwerking aan met Endeavour Media

De marketeer die zich volledig focust op enkel en alleen het digitale speelveld bevindt zich op glad ijs. Maar ook de campagneleider die zijn pijlen slechts richt op klassieke middelen als print en televisie gaat de verraderlijke mist in. Want offline en online vloeien tegenwoordig moeiteloos in elkaar over. Endeavour Media is een onderneming gespecialiseerd in het verbinden van het digitale domein met de fysieke wereld. Kinetic Worldwide, het grootste out-of-home mediabureau ter wereld, heeft wereldwijde samenwerking met de Nederlandse start-up aangekondigd.

Verbinding offline en online

De oorsprong van Endeavour Media ligt op de innovatieafdeling van Koninklijke Joh. Enschedé, de drukkerij bekend van de bankbiljetten en de postzegels. Op de afdeling werd met name gewerkt aan de ontwikkeling van nieuwe producten en platformen. Het eerste initiatief was het toevoegen van digitale waarde aan postzegels, met als uitgangspunt consumenten een extra ervaring op te laten doen. Een zegel van de Golden Earring was het eerste product.

Permission based marketing

Bij het scannen van deze postzegel van de Haagse rockband met een speciale mobiele applicatie, kreeg de consument een song van de band te horen. Tegelijkertijd kreeg hij toegang tot de concertinformatie. Het verbinden van offline en online is nog steeds het uitgangspunt van de filosofie van de innovatieve onderneming. Permission based marketing is de basis van de onderneming die twee jaar geleden als zelfstandige eenheid is verdergegaan.

Bewuste interactie met consument

Analoge reclame-uitingen worden door de Nederlandse ontwikkelaar start-up gericht op mobiele marketing voorzien met een digitale actieknop of een digitaal activatiesignaal. Alles wat niet op een beeldscherm verschijnt, wordt gedigitaliseerd door het toevoegen van informatie of tags. Denk daarbij aan barcodes, QR-codes, beeldherkenning, NFC-tags, iBeacons en de onzichtbare CEE-codes. Dat gebeurt met behulp van apps voor smartphones die in staat zijn acht verschillende tagging-methodes te scannen. Zo kan de consument zijn blik uitbreiden naar een brede online relatie. Met een keuze die hij zelf in handen heeft, want hij geeft zelfstandig en welbewust aan voor interactie open te staan.

Optimalisatie mediaplanning

De diensten van de Nederlandse start-up zijn wereldwijs niet onopgemerkt gebleven. Zo heeft het bedrijf recent voor het Colombiaanse consortium El Tiempo interactieve elementen toegevoegd aan de gratis krant ADN. Ook Kinetic Worldwide, het grootste out-of-home mediabureau ter wereld, heeft aangekondigd samen te gaan werken  met Endeavour Media. Het mediabureau wil met de samenwerking de mediaplanning voor haar adverteerders verder optimaliseren.

Wereldwijde samenwerking

Door de aangekondigde samenwerking met de wereldspeler Kinetic Worldwide worden onze diensten binnenkort uitgerold over alle werelddelen”, aldus Babak Monfared, CEO van Endeavour Media. “In een kort tijdsbestek gaat het interactief maken van outdoor reclame gestalte krijgen. Voor ons is dit een jongensdroom die uitkomt. Want dat de acceptatie van onze denkbeelden zo snel zou plaatsvinden, hadden wij twee jaar geleden niet gedacht.”

Start-up-fase definitief voorbij

Dit betekent een enorme expansie van onze onderneming”, geeft Monfared aan. “Onze ambitie is groot. We willen een leidende rol spelen in de mobiele activatie van de offline ontmoeting, waar ook ter wereld. De start-up-fase laten we nu definitief achter ons en gaan op zoek naar medewerkers. Maar we mogen de postzegel dan wel ontgroeid zijn, de gedachte achter ons eerste product houden we vast. Ook nu we wereldwijd zichtbaar worden.” 

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij uw toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie