Naar inhoud

Klanten kunnen bouwmarken uitstekend telefonisch bereiken

Zit er een voorjaarsverbouwing aan te komen? Voor grote en kleine klussen kun je een aannemer of klusbedrijf in de arm nemen, maar de echte doe-het-zelver gaat lekker zelf aan de slag. Deze kent de plaatselijke bouwmarkt waarschijnlijk tot in de broekzak van zijn of haar overall. Wanneer je je afvraagt of een bepaald materiaal of gereedschap wel op voorraad is, kan een telefoontje naar de bouwmarkt een hoop gezoek schelen. Gelukkig hebben de bouwmarkten de klantenservice op orde en zijn ze telefonisch uitstekend bereikbaar.

Onderzoek

In de database van Telefoonboek staan 2.537 telefoonnummers geregistreerd in de categorie ´Bouwmarkt´. Deze nummers worden in het bestand opgenomen als ´slecht bereikbaar´ wanneer er drie keer of meer geen gehoor wordt gegeven aan de oproep. Hierbij is er ook geen mogelijkheid een bericht achter te laten. Dit was bij 227 van de 2.537 bedrijven het geval, hetgeen neerkomt op 8,9 procent van de gevallen. Dat betekent dat 91,1 procent van de onderzochte bouwmarkten weinig tot geen klachten krijgen over de telefonische bereikbaarheid.

Provincie

Wanneer de cijfers worden afgezet tegen het aantal bouwmarkten per provincie, valt te zien dat Limburg redelijk uit de toon valt. 14,7 procent van alle bouwmarkten kregen daar meer dan drie klachten over de telefonische bereikbaarheid. In Zeeland (3,3%) en Flevoland (3,2%) werden relatief gezien de minste klachten genoteerd. In de lijst van slecht bereikbare bouwmarkten vallen overigens weinig echt grote uitschieters. Alleen het hoofkantoor van Praxis in Diemen met 251 mislukte belpogingen en twee filialen van Gamma in Uden en Leusden, beiden 30 mislukte pogingen, kregen meer dan 20 klachten.

Ketens

In de lijst van bouwmarkten met meer dan drie mislukte belpogingen komen vooral veel vestigingen van Kwantum voor: 65 filialen. Ook Gamma (23), Praxis (18) en Karwei (12) komen vaak in deze lijst voor.

Prima cijfers

Al met al kan deze branche prima bereikbaarheidscijfers overleggen, vindt ook Dirk Lentjes, manager van Places Antwoordservice: “Vrij knap, aangezien het personeel in een bouwmarkt voornamelijk bezig is met het helpen van de klant. Goed om te zien dat zij de telefonische bereikbaarheid zo goed opnemen.”

Percentage slecht bereikbaar per provincie

Een overzicht van de percentages slecht bereikbare bouwmarkten per provincie:

  • Limburg 14,7 procent
  • Noord-Holland 10,5 procent
  • Noord-Brabant 10 procent
  • Utrecht 9,6 procent
  • Zuid-Holland 9,3 procent
  • Gelderland 8,4 procent
  • Groningen 8,4 procent
  • Overijssel 6,9 procent
  • Friesland 6,3 procent
  • Drenthe 5,7 procent
  • Zeeland 3,3 procent
  • Flevoland 3,2 procent
Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie