Naar inhoud

Klantenservice 3.0 is appen met je verzekeraar

In de strijd om de steeds kritischer wordende klant is service van levensbelang. Na een verwarrend keuzemenu minutenlang in de wacht staan met een levenloos muziekje, voortdurend doorverbonden worden, wachten op gegevens uit het systeem, om vervolgens toch nog teruggebeld te worden. Dit soort ervaringen zijn herkenbaar voor velen die bellen met de klantenservice en worden vaak niet als positief ervaren. Dit is de reden dat steeds meer bedrijven en instellingen kiezen voor WhatsApp als alternatief communicatiekanaal.

WhatsApp

Daarom introduceert ook Ditzo nu de social klantenservice 3.0 via WhatsApp. Sinds de oprichting van de verzekereraar is het bieden van de allerbeste service het hoogste doel. Met bijna 10 miljoen gebruikers in Nederland is WhatsApp een van de belangrijkste communicatiemiddelen van vandaag de dag. Appen is niet alleen een snelle communicatievorm, er kunnen ook documenten mee worden verzonden door er een foto van te maken. Inscannen, uitprinten of per post versturen is dan niet meer nodig.

Klantcontact

Via de mobiele applicatie kan de verzekeringsmaatschappij klantcontact goed voorbereiden en wordt er binnen twee uur gereageerd. Tot tien uur 's avonds, ook in het weekend. Alle informatie ligt binnen handbereik en het contact is persoonlijker. Ook kan de klant reageren wanneer hij tijd of zin heeft.????

Klanttevredenheid

Naast WhatsApp kan het bedrijf uiteraard nog via alle andere communicatiekanalen bereikt worden, zoals de online klantenservice, webchat, Twitter, Facebook, Facebook Messenger en via een terugbelafspraak. Door het maken van een dergelijke afspraak, wordt de klant teruggebeld op een moment dat het hem of haar uitkomt en kan de vraag al voorbereid worden. Sinds de introductie van de social klantenservice 3.0 begin januari 2016 is de klanttevredenheid van de verzekeraar gestegen naar 81 procent.?

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie