Naar inhoud

Klantgedrag is nu te voorspellen met data science-platform

Met behulp van data science en machine learning het gedrag van klanten voorspellen, dat was de gedachte achter de ontwikkeling van een Nederlands platform. De blockstructuur van de digitale oplossing richt zich op veelvoorkomende businessproblemen in de retail en de verzekeringsbranche, zoals klantloyaliteit en risico. Hiermee kunnen organisaties voorspellende analyses uitvoeren en op basis daarvan de belangrijkste kritische prestatie-indicatoren en de customer lifetime value optimaliseren.

Data science en machine learning

Het platform is een ontwikkeling van Building Blocks. De innovatieve aanpak heeft ervoor gezorgd dat de onderneming als enige Nederlandse speler als ‘Representative Vendor’ is genoemd in de onlangs gepubliceerde ‘Market Guide for Data Science and Machine Learning Service Providers’ van het vooraanstaande onderzoeksinstituut Gartner. Hiermee plaatst het Tilburgse bedrijf zich tussen de top van de Europese data science.

Voorspellen van klantgedrag

Het platform bevat blocks, analysetechnieken en algoritmes die data prepareren, analyseren en inzetten om klantgedrag te voorspellen. Het platform analyseert de hele customer journey en neemt daarbij data van alle afdelingen en uit interne en externe bronsystemen in acht. Het inzetten van data science leidt tot het personaliseren en optimaliseren van het aanbod naar de individuele behoefte van de consument, zoals het aanpassen van premies, voorraadoptimalisatie en gepersonaliseerde aanbiedingen. Dit leidt tot onder andere hogere conversieratio’s en verbeterde customer lifetime value.

Platform-gebaseerde dienstverlener

Met de ontwikkeling van het platform maakt Building Blocks de transitie van consultancy naar platformgebaseerde dienstverlener op het gebied van data science en machine learning. De combinatie van het platform met marktexpertise van de consultants in de retail- en verzekeringsbranche helpt organisaties om direct de vertaalslag te maken van analyse naar het voorspellen van klantgedrag en het nemen van strategische stappen op basis van die voorspellingen. Dat deze aanpak succesvol is blijkt uit de snelle groei die het bedrijf realiseert.

Vertaling van data naar inzichten

“Veel organisaties erkennen de potentie van data science en machine learning maar weten vaak niet hoe te beginnen en welke waarde zij uit hun data kunnen halen”, vertelt Alexander van Eerde, CEO bij Building Blocks. “Onze consultants vertalen met hun kennis van de branches de specifieke businessproblemen naar voorspellende modellen van klantgedrag. Wij zijn door onze schaalbare blokstructuur in staat om een snelle go-to-market te realiseren voor onze klanten en vandaag al waarde toe te voegen aan de business. Deze strategie leverde ons al een ‘FD Gazellen Award’ en een plek in Deloitte’s ‘Ranking Technology Fast 50’ van snelst groeiende technologiebedrijven op. De erkenning van Gartner onderstreept dat wij de goede richting opgaan en dat wij de toekomst van data science in huis hebben.”

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie