Naar inhoud

Klantinzicht, segmentatie en datakwaliteit in een hand

Het succes van datagedreven organisaties is onomstotelijk aangetoond door het Massachusetts Institute of Technology. Deze kennis heeft EDM en Bisnode Nederland tot elkaar gebracht. De combinatie van klantinzicht, datakwaliteit en datamanagement met profielinformatie over de Nederlandse huishoudens biedt marketeers de handvaten klanten te werven en behouden en die relatie verder te ontwikkelen.

Onlangs heeft EDM overeenstemming bereikt met Bisnode AB over de overname van Bisnode Nederland. Beide ondernemingen zijn gespecialiseerd in de verwerking en analyse van grote aantallen klantgegevens. Toepassingen van deze gegevensverwerking moeten leiden tot online dashboards, een 360 graden klantbeeld en het bereiken van de juiste online en offline doelgroep.

Hoe bedrijven en non-profitorganisaties met data omgaan zal de komende jaren het verschil bepalen tussen succes en mislukking. De creatie van klantinzicht en hoe te komen van big data tot smart marketing zijn onderwerpen die in elke directiekamer thuishoren”, zegt Ronald Langendoen, directeur van EDM Media Group. “Door de samenwerking ontstaat een partij die op alle deelterreinen van data en besluitvorming de kennis in huis heeft organisaties te helpen de consument te bereiken in het tijdperk van de klant.”

De sleutel voor succesvolle marketing is relevantie. Dat stelt Frank de Beun, managing partner bij EDM. “De consument ziet graag dat zijn privacy gerespecteerd wordt, maar staat tegelijkertijd open voor gerichte proposities van organisaties die hij vertrouwt. Met andere woorden, een aanbod dat optimaal aansluit bij zijn profiel.”

De afgelopen jaren lag onze focus op de optimalisatie van onze landelijke profielinformatie en de visualisatie van klantdata met behulp van dashboard-technologie”, vertelt Rob Hoogewind, marketing manager bij Bisnode Nederland. “De nieuwe samenwerking moet ons beter in staat stellen onze opdrachtgevers te helpen de juiste beslissingen te nemen door grip op en inzicht in gegevens van de klanten.”

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie