Naar inhoud

Kleine winkeliers versterken klantbeleving met entertainment

De opkomst van e-commerce heeft niet alleen zijn weerslag in de winkelstraten van de grote steden. Ook in kleine steden en dorpen hebben winkeliers moeite het hoofd boven water te houden. Door het bieden van bijzonder entertainment trachten deze retailers de consumenten extra te prikkelen. Zo wordt het winkelende publiek op zaterdag 9 april 2016 in Overijssel en een deel van Drenthe  verrast met de inzet van 'The Experience', een indrukwekkende touringcar met vlammen op het dak en een geluidsinstallatie van 10.000 Watt.

Versterking klantbeleving

Doorgaans zijn het alleen de multinationals van Europa die kiezen voor zo'n opmerkelijke inzet. In Drenthe en Overijssel is deze vorm van klantbeleving nu ingezet als promotie voor de kleine, zelfstandige winkeliers, die gebruik maken van een speciale kortingspas van Geldt. Dit is een platform van zelfstandige ondernemers die consumenten voordeel bieden en op deze manier nieuwe kansen wil creëren op de consumentenmarkt.

Lokaal entertainment

Tijdens de tour kunnen de winnaars van een loterij van het platform genieten van live optredens in en buiten 'The Experience' en worden daarbij in Marle getrakteerd op pannenkoeken. De Overijsselse actrice Angelique Maassen heeft de uitdaging aanvaard om er als gastvrouw een extra bijzondere dag van te maken voor consument en winkelier. In Drenthe hebben al twee van dergelijke tours plaatsgevonden en daar waren de winkeliers zeer tevreden met alle aandacht.

Interesse voor initiatief

Organisator Jan Huzen van Geldt hoopt nu ook de interesse van enkele Tweede Kamerleden voor zijn initiatief te wekken. Een limousine voorop met winnaars, gevolgd door 'The Experience', is op 9 april te zien in onder andere Marle, Wierden en Hardenberg. Maar ook het Drentse Hoogeveen en Zuidwolde worden in vuur en vlam gezet. Via de Facebook-pagina van het platform worden winnaars uitgeloot om op deze dag de promotietour live mee te maken.

Gezamenlijke activiteiten

De betrokken winkeliers willen gezamenlijk sfeer en beleving uitstralen en dat begint al aardig goed te slagen. En ook over aandacht hebben ze inmiddels al niet meer te klagen. Maar brengt het extra klanten? Volgens een groot deel van de winkeliers wel, al blijft het natuurlijk moeilijk meetbaar. Niets doen is echter ook geen optie voor de zelfstandige winkeliers. Maar het zijn niet alleen de promotionele tours. Zo geven alle winkeliers gezamenlijk korting aan de inmiddels ruim 10.000 houders van de kortingspas. Deze groep consumenten geniet bij alle deelnemende winkels korting bij ieder bezoek, een vorm van waardering voor het bezoeken van retailers in eigen regio.

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie