Naar inhoud

KLM integreert de AR-handbagagecheck in Facebook Messenger

Voortaan is het voor KLM-passagiers die Facebook Messenger gebruiken heel eenvoudig om te zien of hun handbagage de juiste afmetingen heeft. Voor deze nieuwe service maakt de luchtvaartmaatschappij gebruik van augmented reality. De service is vooralsnog alleen beschikbaar voor iPhone-bezitters. De organisatie beoogt met toepassing de AR-technologie de digitale dienstverlening verder te verbeteren.

De AR-handbagagecheck gebruikt een transparante, virtuele koffer die over een echte koffer kan worden geplaatst. Zo is direct te zien of de bagage qua afmetingen past in de bagagebakken aan boord. Passagier kunnen met deze digitale dienst in hun thuisomgeving gemakkelijk controleren of de handbagage aan de standaarden voldoet. Eerder deze maand is de handbagagecheck al gelanceerd in de KLM-app.

AR-technologie in Facebook Messenger

Facebook heeft eerder dit jaar aangekondigd de AR-techniek beschikbaar te stellen in een besloten testomgeving. KLM behoort wereldwijd tot een selecte groep van bedrijven die de AR-techniek in Facebook Messenger toepast. De luchtvaartonderneming blijft de service de komende tijd verder ontwikkelen en verbeteren, zodat deze meegroeit met de nieuwste AR-mogelijkheden.

De werking van de AR-handbagagecheck

Volgende stap in digitale dienstverlening

“Met de AR-handbagagecheck in Facebook Messenger zet ons bedrijf opnieuw een volgende stap in haar digitale dienstverlening”, aldus Pieter Groeneveld, senior vice president digital bij Air France-KLM. “Passagiers zien nu zelf in één oogopslag of hun handbagage de juiste afmetingen heeft. Deze service in Facebook Messenger is voor elke KLM-passagier overal beschikbaar: op de luchthaven, onderweg en thuis. We blijven doorgaan met pionieren op het gebied van innovatie in het belang van onze passagiers.”

Bijdragen aan comfortabele reiservaringen

“We zijn heel blij dat KLM één van onze bètapartners is”, zegt Stefanos Loukakos, head of messenger business bij Facebook. “We hebben deze technologie in ons platform gebouwd om bedrijven in staat te stellen problemen voor hun klanten op te lossen. Het kunnen controleren van de afmetingen van handbagage, voordat je zelfs maar een voet op de luchthaven hebt gezet, draagt bij aan een comfortabele reiservaring. We zijn blij dat onze technologie hieraan bijdraagt.”

Je vindt de AR-handbagagecheck in Facebook Messenger van KLM in het menu onder ‘Plan & Boek’.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie