Naar inhoud

KLM wil klant inspireren met nieuw interactief platform

Vliegtuigmaatschappij KLM wil haar klant niet alleen functioneel informeren, maar ook inspireren. KLM wil dit bereiken door een nieuw platform te lanceren waar video’s, beeld en audio te vinden zijn. De vliegtuigmaatschappij is bij de ontwikkeling van het online platform, dat onderdeel uitmaakt van de website klm.com, geholpen door internetbureaus Tribal DDB en Mirabeau.

Het nieuwe online platform van vliegtuigmaatschappij KLM moet bezoeker en klant inzicht geven in de producten en diensten van KLM door middel van video, beeld en geluid. De websitebezoeker kan naar het platform worden geleid door op bewegende beelden op klm.com te klikken, waarbij de pagina niet verlaten wordt.

Op het platform wil KLM een voorproefje geven van de services aan boord, bijvoorbeeld de maaltijd, maar ook een kijkje geven achter de schermen en meer achtergrondinformatie geven over KLM en haar historie. Elk onderdeel van het interactieve platform kan daarbij ook gedeeld worden via sociale media.

Verschillende partijen hebben meegewerkt aan het nieuwe platform van KLM. Internetbureau Tribal DDB was verantwoordelijk voor het concept en het design. Internetbureau Mirabeau nam het design en de gebruikerservaring voor zijn rekening. Het systeem voor digital asset management (dam) is op basis van SDL Media Manager. De technische ontwikkeling is inhouse gedaan door KLM.

Het platform is gebaseerd op basis van html5 technologie en het dam-systeem van SDL. Hierdoor moet het aantal video’s en interactieve elementen makkelijk uitgebreid kunnen worden en eveneens gebruikt kunnen worden voor andere onderdelen binnen de website en de mobiele applicaties. Het platform is beschikbaar in zestien talen en is geschikt gemaakt voor verschillende browsers.

Bron: Customer Talk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie