Naar inhoud

KLM wil service verbeteren met 5.000 tablets voor crew

Vliegmaatschappij KLM gaat ongeveer 5.000 iPads geven aan vliegers, senior pursers en pursers. De tablets aan boord moeten vliegend personeel ondersteunen bij hun werkzaamheden aan boord zodat klanten betere service kunnen krijgen. Klanten moeten onder andere sneller geïnformeerd kunnen worden over last minute operationele wijzigingen.

De Koninklijke Luchtvaart Maatschappij (KLM) gaat aan ongeveer 5.000 vliegers, senior pursers en pursers een iPad geven. Met de tablets aan boord moeten de klantenservice verder verbeterd worden. Peter Hartman, president-directeur van KLM, vertelt: “De klant kan sneller geïnformeerd worden over last minute operationele wijzigingen.” Naast betere service verlenen moeten de tablets al het papier van de crew vervangen. Hierdoor moet bespaard kunnen worden op gewicht en dus brandstof.

De onderneming is eind 2011 gestart met een pilot met de iPads. Ongeveer honderd cockpit- en cabineleden hebben meegedaan aan de pilot. De volledige invoering van de iPads gaat naar verwachting enkele maanden in beslag nemen. Dit najaar moeten alle vliegers, (senior) pursers en senior cabin attendants van KLC over een iPad beschikken. 

Afgelopen week liet KLM tijdens Social CRM Seminar 2013 zien dat ook de webcare afdeling een integratie met de tablets heeft gerealisseerd. De webcare afdeling kan zo via Inflight cabinepersoneel klanten tijdens een vlucht ook helpen.

Bron: Customer Talk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie