Naar inhoud

Koninklijke huwelijk van Harry en Meghan in 39.960 stukjes

Hoe suggestief kan een titel zijn? ‘Koninklijke huwelijk van Harry en Meghan in 39.960 stukjes’, het lijkt op het eerste gezicht een sombere kijk op de toekomst van Prince Harry en Meghan Markle. Vandaag beloven deze twee gelukkige mensen elkaar eeuwige trouw onder het toeziend oog van het complete Verenigd Koninkrijk. Ook in vele andere landen zitten ongetwijfeld miljoenen mensen aan de beeldbuis gekluisterd om de voltrekking van dit sprookjeshuwelijk op de voet te volgen.

Beleving

Maar de titel is slechts een verwijzing naar de gebeurtenis die het openbare leven in geheel Groot-Brittannië stillegt. Het gaat over het allersterkste merk ter wereld: LEGO. Dit aloude speelgoedmerk toont, net als Disney, dat leeftijd geen excuus is voor ouderwets gedrag. De Deense onderneming verkoopt al lang geen blokjes meer, het verkoopt beleving. Zowel offline als online kunnen kinderen, al dan niet samen met hun ouders of verzorgenden, ervaren hoe de blokjes tot leven komen.

Online

De kracht van het merk zie je bijvoorbeeld terug op Facebook, waar meer dan 12,8 miljoen mensen de creatieve verrichtingen volgen. Dit is een hoog aantal, zeker als je bedenkt dat je officieel pas een Facebook-profiel aan mag maken als je minimaal 13 jaar bent. Ook YouTube is een kanaal dat door het speelgoedmerk wordt omarmd. Het officiële LEGO-kanaal heeft ruim 5,2 miljoen abonnees en de ingenieuze video’s zijn inmiddels bijna 7,3 miljard keer bekeken.

Officieel

Offline vind je die beleving in LEGOLAND. De deuren van het eerste attractiepark opende het merk al in 1968. Dat was in Billund, in het thuisland Denemarken. Inmiddels zijn er wereldwijd 8 kindgerichte pretparken, gethematiseerd rondom het speelgoed. De exploitatie van de parken is ondertussen overgedragen aan de Merlins Entertainments Group, maar LEGO heeft nog steeds 30 procent van de aandelen in bezit. De parken trekken jaarlijks miljoenen bezoekers.

Sprookje

Een van die parken is ‘The LEGOLAND Windsor Resort’, vlakbij de Engelse hoofdstad Londen. Daar konden de bezoekers de afgelopen week al een glimp opvangen van de plechtigheid. Voor de replica van de trouwerij hebben 9 bouwers in bijna 600 werkuren 39.960 steentjes gebruikt. Het resultaat is een levensechte weergave, inclusief het bruidspaar, de koets, de paarden en natuurlijk Windsor Castle. Prins Charles en Queen Elizabeth geven eveneens acte de présence. Van Thomas Markle, de vader van de bruid, ontbreekt ook in het speelgoedparadijs ieder spoor.

Kwaliteit

Wie wel eens op zijn kleedje op Koningsdag heeft getracht zijn overtollige huisraad te verkopen, heeft het aan den lijve ondervonden: LEGO is ook tweedehands mateloos populair. Maar op dergelijke rommelmarkten komt je het speelgoed niet veel tegen. Veelal wordt het in familiekring plechtig aan een volgende generatie overgedragen. Voor sterke merken geldt dan ook in ‘The Age of the Customer’ dat zij kwalitatief hoogwaardige producten leveren.

Duurzaam

Het speelgoedmerk heeft in de afgelopen decennia natuurlijk wel een ontwikkeling doorgemaakt. In de loop der jaren is het assortiment sterk uitgebreid en het merk speelt in actuele ontwikkelingen in de wereld van kinderentertainment. Maar anders dan andere merken biedt LEGO ook ondersteuning aan verouderde modellen. Want wie een incompleet huisje, autootje of helikoptertje heeft, kan relatief eenvoudig de ontbrekende blokjes relatief eenvoudig online bestellen.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie