Naar inhoud

Koppeling tussen interne en externe data ontbreekt veelal

In de gedigitaliseerde samenleving spelen data een belangrijke rol. De term ‘big data’ wordt al enige jaren gehanteerd om de hoeveelheid gegevens te duiden. Maar aan die gegevens alleen heeft de hedendaagse marketeer weinig tot niets, hij of zij wil informatie en vooral inzichten. En op het terrein van de data-analyse zijn nog aanzienlijke stappen te zetten, bijvoorbeeld als het gaat om de koppeling tussen interne en externe data.

Koppeling interne en externe data

Want organisaties hebben betreffende de inrichting van analytics nog een flinke slag te maken. Ruim de helft van de organisaties koppelt nog geen externe data aan de interne data om meer waardevolle analyses te maken. Daarnaast hebben 6 op de 10 organisaties geen strategie om informatievervuiling tegen te gaan. Dit blijkt uit onderzoek van de VNSG, Vereniging Nederlandstalige SAP Gebruikers, onder ruim 100 SAP-gebruikers.

Profiteren van uitgebreidere analytics

Om als organisatie meer te profiteren van analytics ziet 56 procent het in staat stellen van de business om zelf rapportages te maken als belangrijkste maatregel. Andere maatregelen zijn het aanwakkeren van behoefte binnen de business (25%), het inzetten van betere tooling (13%) en het verhogen van kennis en kunde van de IT-afdeling (6%). Gelijktijdig met de verbetermaatregelen zijn SAP-gebruikers ook al bezig met de adoptie van nieuwe trends. Zo gaat voorspellende analytics een steeds belangrijkere rol spelen. 7 op de 10 organisaties bevindt zich in de verkennende fase hiervan. Ruim 17 procent van de organisaties zit al in de planfase, 8 procent in de uitrolfase en 5 procent in de optimalisatiefase.

Basis voor maken betere beslissingen

“De juiste inzet van analytics brengt veel mogelijkheden met zich mee”, zegt Rob van der Marck, directeur bij VNSG. “Door slimme analyses te maken, van bijvoorbeeld klantgedrag, kun je betere beslissingen maken naar de toekomst toe. Analytics biedt veel meer mogelijkheden dan waarvoor de meeste organisaties het momenteel inzetten. Door kennisuitwisseling kunnen organisaties gemakkelijk van elkaar leren en zo het gebruik van analytics tooling optimaliseren. Onze vereniging is een plaats voor gebruikers om hun ervaringen te delen en op die manier van elkaar te leren.”
Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie