Naar inhoud

Kruidvat opent een pop-up-store in Spaanse badplaats Palamós

Veruit de meeste Nederlandse vakantiegangers kopen hun verzorgingsproducten graag gewoon thuis. Maar eenmaal op de vakantiebestemming ontdekt maar liefst driekwart dat één of meer verzorgingsartikelen in de bagage ontbreken. Dit kan best lastig zijn als je in het buitenland van een onbezorgde vakantie wilt genieten. Deze zomer echter geen nood in de populaire badplaats Palamós, want daar opent Kruidvat een pop-up-store.

Ruim 4 op de 10 Nederlanders kunnen niet zonder hun eigen verzorgingsproducten en dat geldt vooral voor vrouwen. Dat leert een onderzoek ruim 1.000 Nederlanders, uitgevoerd door marktonderzoeksbureau PanelWizard in opdracht van de drogisterijketen. Zo zegt een kwart van de vrouwelijke vakantiegangers haar vertrouwde gezichtscrème of shampoo niet te kunnen missen. Nederlandse toeristen in Palamós hoeven zich hierover deze zomer dus geen zorgen te maken. Zij kunnen voor al hun vertrouwde producten terecht in de pop-up-store die op woensdag 27 juni 2018 officieel de deuren opent.

Top 3 vergeten producten

Ook op vakantie moeten Nederlandse toeristen vaak nog heel wat inkopen doen. De meest vergeten producten tijdens de vakantie zijn:

  1. haarverzorgingsproducten (29%);
  2. zonbescherming (26%);
  3. mondverzorgingsproducten (25%) en scheerproducten (25%).

Hoewel Nederlanders veel producten op reis meenemen, blijkt hun voorraad zonnebrand- (38%), haarverzorgings- (29%) en lichaamsverzorgingsproducten (24%) tijdens hun verblijf in het buitenland al snel uitgeput.

Mannen meest gehecht aan vertrouwde tandpasta

Uit het onderzoek blijkt dat mensen een Nederlandse drogist op hun vakantiebestemming wel zien zitten. Vooral voor vrouwen is het een uitkomst. Meer dan de helft zegt zo gehecht te zijn aan een vertrouwd Nederlands product dat men eigenlijk niet zonder kan. Vrouwen zijn vooral gehecht aan hun eigen shampoo en gezichtscrème (25%). Mannen zijn minder merktrouw. Bij hen staat de vertrouwde tandpasta (13%) op nummer één als het product waar men niet zonder kan.

Voordeel tot aan de Spaanse kust

Kruidvat wil haar klanten deze zomerperiode graag verrassen. “Onder het motto ‘Voordeel tot aan de Costa’ bieden we in onze winkels een grote hoeveelheid aantrekkelijke acties, zodat zij slim kunnen inkopen voor hun vakantie. Speciaal voor de vakantievierders aan de Costa Brava zetten we zelfs een stap extra. Producten waaraan onze klanten gehecht zijn, brengen wij op één van de populairste vakantiebestemmingen in Spanje letterlijk naar hen toe”, vertelt Brenda Smith, directeur marketing bij de drogisterijketen. “We bieden vakantiegangers in de speciale pop-up-store een selectie uit ons vertrouwde assortiment, tegen de lage prijs die zij van ons gewend zijn.“

Risico op miskoop in het buitenland

Hiermee wordt ingespeeld op de behoefte van 70 procent van de vakantiegangers om de verzorgingsartikelen gewoon thuis te kopen. Dit komt omdat zij precies weten hoe deze producten werken en hoe ze hierop reageren. Ook geeft meer dan de helft van de Nederlanders aan het liefste advies te krijgen in de eigen taal. Bovendien is buiten Nederland de kans op een miskoop groter. Zo’n 2 op de 10 Nederlanders hebben weleens een verkeerd product gekocht in het buitenland, doordat ze de taal op de verpakking niet goed begrepen. Vooral het kopen van conditioner in plaats van shampoo wordt vaak genoemd als misser.

Costa del Kruidvat

De pop-up-store bevindt zich op een steenworp afstand van de boulevard in de onder Nederlanders geliefde badplaats Palamós aan de Spaanse Costa Brava. De winkel wordt op woensdag 27 juni 2018 officieel geopend. De winkel blijft vier weken open. Het winkelteam bestaat uit 7 Nederlandse medewerkers van de keten. Zij zijn geselecteerd uit een grote hoeveelheid interne sollicitaties uit het hele land. In de winkel kunnen klanten terecht voor een ruim assortiment artikelen: van shampoo tot zonnebrand en van babyvoeding tot strandaccessoires.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie