Naar inhoud

KSF reikt eerste branchecertificaten klantcontact uit

Medewerkers van De Telegraaf Abonneeservice in Amsterdam hebben als eerste in hun vakgebied het nieuwe KSF Branchecertificaat voor klantcontact in ontvangst genomen. Het branchecertificaat werd ontwikkeld door de Klantenservice Federaties (KSF) om klantcontactmedewerkers een aantoonbare basis te geven op klantvriendelijkheid, communicatiedeskundigheid en oplossingsgerichtheid. 

Het branchecertificaat is ontwikkeld door de commissie ontwikkeling & certificering van de KSF, bestaand uit verschillende vertegenwoordigers van het vakgebied: een gemeente, een uitgeverij, een telecombedrijf, facilitaire contactcenters, opleiders en een kenniscentrum met deskundigheid over certificering. Ook de Stichting Reclame Code en DDMA zijn betrokken geweest bij het certificaat. Om het certificaat te halen moet een online en een praktijktoets worden gehaald. De branchevereniging werkt al een vervolgcertificering, waarin verbreding en verdieping wordt geboden.

Judith van Paridon, kwaliteitsmanager bij De Telegraaf: “De medewerkers van de Abonneeservice voelen zich echt  het visitekaartje van De Telegraaf en werken bij ieder contact intensief aan de klantrelatie. Door contact met een KSF gecertificeerde medewerkers garanderen we onze abonnees deze zo belangrijke  kwaliteit. Een eerste groep is nu gecertificeerd en op kort termijn zullen er andere groepen volgen. Met het certificeren van de medewerkers willen we niet alleen een signaal afgeven naar onze abonnees, maar ook naar onze medewerkers en opdrachtgever.”

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie