Naar inhoud

Lancering slimme armband voor contactuitwisseling

Beurzen en congressen vormen niet alleen het ideale domein voor kennisuitwisseling, zij zijn ook bij uitstek geschikt voor netwerken. Waar in het verleden naambordjes en visitekaartjes zorgden voor uitwisseling van contactgegevens, zijn thans mobiele toepassingen en sociale kanalen de schakels naar customer relationship management. Maar LinkedIn op de smartphone en de scanner als registratiemiddel zijn pas de eerste stappen naar een optimale digitale inzet. Een Nederlandse start-up lanceert deze week een slimme armband die zorgt voor automatische gegevensuitwisseling.

Slimme netwerkarmband

De Nederlandse start-up Shake-on lanceert aankomende week haar slimme netwerkarmband in samenwerking met een van 's werelds grootste tech-evenementen met 30.000 bezoekers: Web Summit in Dublin. Met de smart bracelet bedient de startende onderneming alle betrokken partijen van het evenement: bezoekers, standhouders en organisatoren. Voor bezoekers bezoekers biedt de armband een revolutionaire service: wanneer twee personen elkaar de hand schudden bij een ontmoeting, worden contactgegevens automatisch uitgewisseld.

Inzicht in bezoekersdata

Nadat de start-up reeds geselecteerd was om te pitchen op het evenement, toonde de organisatie zelf grote belangstelling voor de services die jonge onderneming levert met haar bandjes. Daarom besloten de partijen samen te werken. “Shake-on is het hoogtepunt van Web Summit binnen de categorie Big Data. De veelzijdige armband en het inzicht in data die zij leveren is uniek”, zegt Patrick Griffith, manager start-ups van het event.

Realtime gegevensuitwisseling

De samenwerking geeft de mogelijkheid een showcase te doen tijdens het evenement, dat van 3 tot en met 5 november zal plaatsvinden in Dublin. De smart bracelet zal gedragen worden door een selecte groep bezoekers, die realtime gegevens zullen uitwisselen met andere bezoekers bij het schudden van elkaars handen. De software en app geven de gebruiker inzicht in de personen die ze hebben ontmoet en laat onder meer zien waar hij is geweest.

Algoritme herkent beweging

De Nederlandse startup zit sinds november 2014 in incubator YES!Delft. Sindsdien hebben de drie oprichters, Babak Heydari (27), Anton de Bode (23) en Jouri Schoemaker (25), samen met hun team met volledige toewijding gewerkt aan de eerste prototypes. De smart bracelet is geprogrammeerd met een algoritme dat de beweging van het handen schudden herkent en in combinatie met de bijbehorende app voor automatische uitwisseling van gegevens zorgt.

Overzicht organisatie evenement

Naast deze netwerkfunctie voor de bezoekers, levert de slimme armband waardevolle inzichten aan de organisatoren en standhouders. Ze krijgen namelijk een compleet overzicht van de persona, het aantal en het gedrag van hun bezoekers. “Wij willen evenementen optimaliseren door een eco-systeem te creëren waar alle betrokken partijen binnen een evenement aan bijdragen en profijt van hebben”, aldus Babak Heydari. “Onze unieke software analyseert alle data en vertaalt die naar concrete mogelijkheden om het evenement nog succesvoller te maken.”

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie