Naar inhoud

Lay’s breidt co-creatie uit met Facebook fancommunity

Chipsfabrikant Lay’s heeft een online community ontwikkeld op Facebook om het dialoog met de consument aan te gaan. Lay’s wil de betrokkenheid verder stimuleren door spelelementen in te zetten en op zoek te gaan naar de grootste fan. Adviesbureau Fanminds heeft de chipsfabrikant geholpen met het ontwikkelen van de Facebook-community.

Met het Facebook-platform, genaamd Lay’s Superfans, gaat de chipsfabrikant zijn co-creatie-initiatieven uit te breiden. Waar Lay’s eerder de klant liet meebeslissen over een nieuwe smaak tijdens de campagne ‘maak de smaak’, wil de chipsfabrikant nu de klant structureel laten meedenken over de meest uiteenlopende onderwerpen, zoals naast nieuwe producten ook campagnes.

Consumenten die Lay’s via Facebook gaan volgen, krijgen de naam ‘superfans’ mee. Ze krijgen toegang tot de fancommunity en kunnen het fanspel spelen. Met het spel wil Lay’s de superfans uitnodigen om op verschillende manieren mee te denken en te praten over Lay’s.

De consumenten worden voor hun inzet en bijdrage beloond met digitale flippo’s, punten en virtuele chips. De punten bepalen de rang van de fan, waarbij de rangen lopen van ‘pieper’ tot ‘held’. De virtuele chips moeten ingewisseld kunnen worden tegen Lay’s producten of ervaringen, zoals fabrieksbezoek of een smaak uit het buitenland.

Inmiddels is de community, die in samenwerking met adviesbureau Fanminds is ontwikkeld, een maand live, waardoor de online gemeenschap is gegroeid met tweeduizend leden. Ook is de community actiever geworden, waarbij de online gemeenschap eerder één procent actieve fans had, dat nu gestegen is naar ruim acht procent. 

Bron: Customer Talk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie