Naar inhoud

Leer hoe de KNVB de klant centraal zet met analytics

Met de juiste aanbieding op exact het juiste moment kunnen inspelen op de behoeften van je klant? En hen daarmee bovendien een betere klantervaring bieden? Tijdens het SAS Forum Nederland, dat op dinsdag 4 oktober 2016 plaatsvindt in het NBC in Nieuwegein, kun je ondervinden hoe je dit bereikt door het toepassen van analytics. Tijdens dit congres met het thema 'Analytics Everywhere' komen ruim 1.300 professionals samen en delen verschillende organisaties hun ervaringen.

Digitalisering klantervaring

Zo gaat Maarten Hoffer, hoofd marketing van de KNVB tijdens de sessie 'Digitizing the Customer Experience' in op hoe de voetbalbond data en analyse gebruikt om fans en leden beter te bedienen. Daarnaast vertelt hij welke ambities de organisatie heeft op dit gebied. Ook hoor je van businessconsultant Bas Lodewijks en Maaike Slagter, senior manager CSM (loyalty) bij Albert Heijn, alles over de customer journey van hun klanten. Senior data scientist Patrick Hall legt uit waarom bedrijven het alleen met data-analyse niet meer redden en juist sterk in zouden moeten zetten op machine learning.

Analyse campagne Obama

Een spreker die zeker zal inspireren is Timothy Prescott . Hij werkte in 2011 voor de 'Yes we can'-campagne van Barack Obama en maakte deel uit van het succesvolle team dat met analytics-technieken bekeek welke kiezers nog overtuigd konden worden om voor Obama te kiezen. Tijdens het event deelt Timothy zijn lessen over 'analytics in politics' en geeft hij ook zijn visie op de huidige Amerikaanse verkiezingen.

De mogelijkheden van wearables

Verder laat Vivianne Bendermacher , founder van Techionista en ook bekend als tech-expert voor RTL Boulevard, de huidige én toekomstige mogelijkheden zien van wearables, en hoe je met de combinatie van ‘personal devices’ en ‘personal analytics’ meer grip krijgt op je ‘personal health’. Aan het einde van de dag sluit zij af met een presentatie over de dunne scheidslijn tussen data en identiteit.

Het volledige programma van het event vind je op de website van IT-dienstverlener SAS.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie