Naar inhoud

Levensechte actiepop bij campagne ‘Hovering Art Director’

Als eerbetoon aan de campagne ‘Hovering Art Director’ en hovering art directors wereldwijd introduceert Adobe het 20 centimeter grote - en zeer waarheidsgetrouwe – actiefiguur die 20 voorgeprogrammeerde hovering art director zinnen kan uitspreken. Deze zinnen zijn bedacht door de creatives van ACHTUNG! mcgarrybowen, samen met Adobe verantwoordelijk voor de campagne. Wanneer designers vastlopen, kunnen zij met hun vuist op tafel slaan of de actiepop even over zijn hoofd aaien om wijze raad te krijgen. De Hovering Art Director-actiepop is levensecht, inclusief geometrische tattoos, limited-edition sneakers, skinny jeans en een notebook vol award-winnende ideeën.

Relatie art director en designer

Wellicht hebben jullie Adobe Stock’s komische campagne Hovering Art Director al gezien. De campagne draait om de bijzondere relatie tussen art director en designer, gevat in deze video. Adobe gaat nog een stapje verder met de introductie van een heuse pratende hovering art director-actiepop. De actiepop is ontworpen door design studio YumYum London en geproduceerd door Studio Sophisti. Lees alles over de campagne en de actiefiguur in dit blog.

Levensechte actiepop

Designers krijgen de kans om zelf hun eigen actiefiguur te winnen. Vanaf deze week kunnen designers 14 dagen lang hun favoriete uitspraken delen op www.hoveringartdirector.com en via social media. Een real-life team van art directors kiest op basis hiervan een dagelijkse winnaar, die zijn eigen actiepop ontvangt.

Inzicht in creatie advertentie

Designers en andere belangstellenden kunnen daarnaast deelnemen aan livestream sessies op 7 juni om 19:00 uur CET. De twee uur durende sessie wordt geleid door Paul Trani, senior creative cloud evangelist bij Adobe. Samen met designers Chuck Anderson, Colin Smith en Lisa Carney toont hij real-time hoe Adobe Stock is ingezet bij de creatie van een nieuwe Wolfbear-advertentie, onderdeel van de eerste campagne-video. Deelnemers kunnen hierbij real-time vragen stellen. Verder leren de deelnemers ook hoe zij hun eigen Wolfbear ginger beer-merk kunnen ontwikkelen, waarmee zij weer kunnen deelnemen aan een nieuwe wedstrijd die na het webinar wordt gelanceerd. Meer informatie over het webinar en inschrijving is hier te vinden.

Efficiëntere creatieve workflows

“We hebben het welbekende ‘hovering art director’-stereotype gelanceerd om te laten zien hoe Adobe Stock-integratie creatieve workflows efficiënter maakt. Het slaat echt aan bij de community. We hebben ontzettend veel reacties ontvangen op de video en een groot aantal creatives heeft zich ingeschreven voor de online tutorial om te leren hoe het WolfBear artwork gemaakt is”, zegt Alexander Meyers, marketingmanager bij Adobe Benelux

Andere campagne-elementen

Naast de actiefiguur zijn verschillende andere campagne-elementen het bekijken meer dan waard:

  • Adobe heeft een timelapse video ontwikkeld die laat zien hoe de WolfBear-advertentie is gemaakt;
  • Om te laten zien hoe designers het maximale uit de nieuwe mogelijkheden in Adobe Stock kunnen halen heeft Adobe een webinar georganiseerd over de ontwikkeling van het artwork;
  • En het fictieve WolfBear ginger beer? Dit is niet zo fictief. Adobe heeft een speciale, gelimiteerde oplage geproduceerd. Designers kunnen hun eigen WolfBear aanvragen.
Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie