Naar inhoud

Liefdesgeluk voor millennials een origineel moederdagcadeau

De tweede zondag in mei staat in Nederland volgens aloude traditie in het teken van Moederdag, dé dag om je moeder extra aandacht en liefde te geven. Maar wat geef jij je moeder dit jaar? En hoeveel geef je aan dit cadeau uit? Dat zijn volgens diezelfde traditie de jaarlijkse hamvragen. Heb jij weer gemakzuchtig gekozen voor het weldra verlepte bosje bloemen van het benzinestation? Of ben je eens origineel geweest en heb je een liefdevol uitje voor je alleenstaande moeder geregeld?

Datingservice voor alleenstaande 50-plussers Ourtime heeft in dit kader onderzoek gedaan onder alleenstaande millennials en alleenstaande 50-plussers. 31 procent van die millennials vindt meer aandacht aan Moederdag te moeten besteden, maar die mening wordt gedeeld door maar 19 procent van die alleenstaande 50-plussers. Over wat een cadeau voor Moederdag mag kosten, zitten de single millennials en 50-plussers echter wel op een lijn. Daar wordt het vaakst tussen 15 en 30 euro aan uitgegeven.

Afname belangstelling Moederdag

Opvallend detail, een derde van de single millennials wil zijn moeder het liefst verrassen met een grote portie liefdesgeluk. Ondanks dat Nederland zo’n 5 miljoen moeders telt, neemt het aantal Nederlanders dat Moederdag viert al jaren af. Uit het onderzoek blijkt dat voor de ondervraagde singles die wél aandacht besteden aan Moederdag het samen zijn belangrijk is. 60 procent van de singles geeft aan deze bijzondere dag altijd samen met de familie te vieren.

Uitgaven aan cadeaus

Voor vier op de tien millennials mag een moederdagcadeau tussen 15 en 30 euro kosten. Niet iedereen blijkt zo vrijpostig. 15 procent geeft minder dan 15 euro uit. Niet vreemd dus dat het geven van een fysiek cadeautje, zoals het traditionele bosje bloemen, nog steeds populair is onder de volwassen kinderen. Maar waar een ruime meerderheid van hen (64%) het liefst een fysiek cadeautje geeft, zijn uitjes ook in trek. Een op de drie single millennials verrast zijn moeder het liefst met een uitje om samen mooie herinneringen te maken.

Extra portie liefdesgeluk

Moederdag is bij uitstek het moment om je moeder in het zonnetje te zetten. Een op de drie single millennials geeft zijn moeder het liefst een grote portie liefdesgeluk. Ourtime speelt hierop in en geeft 15 kinderen de kans om hun single powermom op Moederdag het meest liefdevolle cadeau ooit te geven: een exclusieve verrassingsmiddag samen. Daten is namelijk leuk, maar ook spannend. De datingservice en een team van experts helpen om deze eerste stap te zetten. Tijdens deze bijzondere middag worden moeder en kind niet alleen in de watten gelegd. Ook wordt er een nieuwe profielfoto gemaakt en krijgen ze tips van experts voor een succesvol datingprofiel.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie