Naar inhoud

Lightspeed vereenvoudigt verkoopproces zelfstandige retailer

De missie van Lightspeed is om geavanceerde en toch gebruiksvriendelijke technologie beschikbaar te stellen voor winkeliers en restaurateurs in het midden- en kleinbedrijf. De leverancier van omnichannel-kassasoftware aan onafhankelijke winkels en restaurants – met inmiddels 51.000 klanten wereldwijd – heeft daarom Lightspeed Retail 3.0 gelanceerd. Deze vernieuwde iPad-app voor retailers biedt innovatieve navigatiemogelijkheden via de drie tabbladen Profile, Sales History en Retail Manager, vereenvoudigt de workflows van het verkooppersoneel en helpt managers met het winkelbeheer.


Focus op de urgente zaken

De applicatie stelt gebruikers in staat om te focussen op zaken die direct aandacht vragen, zoals verkopen, restituties, betalingen en apparaatbeheer. Zelfstandige retailers kunnen verkooptaken op die manier sneller dan ooit afhandelen en de productiviteit opvoeren. Managers kunnen snel schakelen naar beheerfuncties, bijvoorbeeld om real-time rapporten te genereren die bijdragen aan verbeterde bedrijfsvoering.

Vereenvoudiging verkoopprocessen

“Lightspeed Retail 3.0 is ontwikkeld om het afhandelen van verkoopprocessen ingrijpend te vereenvoudigen met een compleet nieuwe gebruikerservaring die de behoeften van retailers en hun klanten centraal stelt”, vertelt Dax Dasilva, oprichter en chief executive officer van Lightspeed. “Met deze nieuwe app kunnen onze wereldwijd gevestigde mkb-klanten sneller en efficiënter werken. De innovatieve mogelijkheden geven blijk van onze toewijding aan het verdere succes van zelfstandige retailers.”

Belangrijkste nieuwe features

De belangrijkste functies van Lightspeed Retail 3.0 zijn:

  • Een modern ontwerp – Prachtig ingerichte winkels verdienen mooi vormgegeven technologie. Het nieuwe ontwerp tilt de kassa-ervaring naar een hoger niveau.
  • Vereenvoudigde navigatie – Gebruikers kunnen makkelijk tussen de verschillende kassafuncties schakelen om zo snel transacties uit te voeren.
  • Mobielvriendelijk – De nieuwe app maakt het mogelijk om mobiele verkopen binnen de hele winkel te verwerken en de ervaring van winkelbezoekers te optimaliseren.
  • Verkopen in uitvoering – Retailers kunnen verkopen in uitvoering in de wacht zetten, zodat het voorraadbeheer niet verstoord wordt.

Verbetering winkelervaring

Hoewel bij het nieuwe navigatiemodel de nadruk op verkoop-workflows ligt, biedt Lightspeed Retail kleine en middelgrote retailers zoals vertrouwd toegang tot andere tools van de IT-dienstverlener, zoals de modules voor loyalty en analytics. Daarmee ontstaat een integraal dienstenpakket. De onderneming beoogt met deze nieuwe versie de winkelervaring van haar klanten naar een nog hoger level te tillen.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie