Naar inhoud

L'Oréal Paris integreert Snapchat succesvol in nieuwe campagne

De massale omarming van de sociale media is niet onopgemerkt aan marketeers en reclamemakers voorbijgegaan. Reclames vormen dan ook de belangrijkste inkomstenbron voor Facebook, Twitter en LinkedIn. Ook opkomende sociale platformen als Instagram en Pinterest worden succesvol gebruikt, met name voor het delen van visuele beelden. Snapchat is het snelstgroeiende kanaal voor jongeren. Cosmeticamerk L'Oréal Paris heeft dit medium met succes geïntegreerd in een nieuwe campagne.

Populair medium onder jongeren

Met Snapchat kunnen gebruikers foto's delen met vrienden. Anders dan bij andere sociale media verdwijnt het beeld op dit platform na korte tijd weer. De tijd die naar de afbeelding gekeken kan worden, stelt de poster zelf in. Naar schatting meer dan 200 miljoen mensen wereldwijd gebruiken de mobiele applicatie. In Nederland zijn actieve accounts, veelal beheert door tieners tussen 12 en 19 jaar.

Succesvolle integratie in campagne

Een voorbeeld van een aantoonbaar succesvol doorgevoerde integratie van Snapchat in een campagne is 'Casting Creme Gloss', een haarkleuring van L'Oréal Paris. Als onderdeel van 'HaarVerhaal', waarvan het concept, de strategie en de productie verzorgd zijn door mediabedrijf BrandDeli, zijn stories op het sociale medium gedeeld door influencer Monica Geuze. Zij is naast DJ ook een actief vlogster.

Meer kijkers en betere interactie

In de 24 uur dat het eerste en tweede verhaal op Snapchat hebben gestaan, is story één 25 procent vaker bekeken dan de reguliere stories van Geuze op haar persoonlijke kanaal. Story twee is zelfs 35 procent vaker bekeken. Ook de interactie tussen fans en de vlogster is aanzienlijk verhoogd. Afgelopen zondag is story drie online gegaan. In dit voorlopig laatste bericht in deze reeks is de volgers gevraagd de ideale haarkleur voor de DJ te kiezen.

Online en tv versterken elkaar

Tijdens de 24 uur dat het verhaal op Snapchat heeft gestaan, is de kijkers van de tv-zenders MTV, TLC, FOX en 24Kitchen opgeroepen om de story te bekijken door een promo met daarin de code #monicageuze. Het verhoogde bereik en de toename van interactie met de fans in de eerdere verhalen van Geuze, komt grotendeels door de inzet van deze oproeppromo’s. Daarmee is deze campagne een goed voorbeeld van hoe tv en online elkaar kunnen versterken.

Campagne op alle mogelijke kanalen

Snapchat is het snelst groeiende platform onder jongeren. Om de doelgroep van het cosmeticamerk op alle mogelijke platformen, op voor hen relevante wijze, in aanraking te laten komen met de campagne, is een vernieuwende toevoeging ontwikkeld.  In deze aanvulling is het populaire sociale platform ingezet. Barbara Wiegant, productmanager coloration bij L'Oréal Paris: “Na de online media inzet in de eerste en tweede fasen van de campagne, waren wij op zoek naar een platform om de derde fase van de campagne naar een hoger niveau te tillen. Snapchat leek in verband met onze doelgroep het juiste platform om in te zetten. Met positief resultaat.”

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie