Naar inhoud

Loyaliteitsprogramma Media Markt is een groot succes

Het opzetten van een loyaliteitsprogramma is een marketinginstrument dat in Nederland graag wordt ingezet. Met een klantenkaart krijgen trouwe klanten via een dergelijk programma uiteenlopende extra diensten aangeboden. Het is dan ook geen wonder dat warenhuisketen HEMA het instrument inzet om het merk te revitaliseren. Hoe succesvol zo’n marketinginspanning kan zijn, laat elektronicaketen Media Markt zien.

Succesvol klantenprogramma

In een jaar tijd heeft de aanbieder van consumentenelektronica één miljoen clubleden geregistreerd voor hun Media Markt Club, een loyaliteitsprogramma met extra services en persoonlijke aanbiedingen voor klanten van de elektronicaketen. Het klantenprogramma blijkt een succes. Met één miljoen leden is het programma in een jaar tijd uitgegroeid tot een van de snelst groeiende en grootste clubs van Nederland.

Behoefte aan persoonlijke benadering

Dat het concern na de lancering in januari 2016 binnen no time zoveel clubleden aan zich heeft weten te binden, laat zien dat consumenten behoefte hebben aan dit soort initiatieven die een meer persoonlijke benadering mogelijk maken. De gratis bezorging, dubbele retourtijd, online kassabonnen en winkansen blijken de meest populaire voordelen van het programma. In 2017 komen daar onder andere exclusieve koopavonden voor clubleden bij.

Verstrekken van passende informatie

Het loyaliteitsprogramma stelt een persoonlijke benadering centraal. Door de clubpas of de QR-code in de app bij iedere aankoop te scannen, beoogt de elektronicaketen zijn leden steeds beter te leren kennen. Dit maakt het mogelijk om clubleden passende informatie te geven over producten, acties, workshops en evenementen. Doordat de klant zelf zijn of haar favoriete vestiging aangeeft, is hij altijd op de hoogte van het laatste nieuws van de lokale vestiging.

Bieden van bijzondere ervaringen

Ook maakt ieder clublid kans op mooie prijzen. Zo is het afgelopen jaar iedere maand een bijzondere prijs uitgereikt, waaronder belevingsreizen zoals een VIP-experience naar de Universal Studio’s in Hollywood. De winkelketen wil er voor zorgen dat zijn klanten zo veel mogelijk plezier beleven aan hun producten. Naast het helpen vinden van de best passende producten, wordt zowel online als in de winkels extra service aan clubleden geboden. Ook kunnen zij in de winkels terecht voor workshops of exclusieve optredens van artiesten, passend bij hun interesses.

Loyale klanten extra’s bieden

“Door het inzicht dat het loyaliteitsprogramma ons biedt, kunnen we iedere klant op een passende manier benaderen met services waar ze iets aan hebben. We zijn erg trots dat zoveel loyale klanten lid zijn geworden van onze club”, vertelt Dennis Hooijmans, COO en verantwoordelijk voor de marketingstrategie bij Media Markt Nederland.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie