Naar inhoud

Loyaliteitsprogramma van HEMA zorgt voor online boost

Een kleine vijf maanden na de lancering van het loyaliteitsprogramma van HEMA hebben al meer dan 2 miljoen Nederlanders een ‘meer HEMA’-klantenpas aangeschaft of gedownload. Ook zijn er inmiddels al meer dan 700.000 vouchers ingewisseld en 70.000 tompoucen door jarigen opgehaald. Het loyaliteitsprogramma zorgt niet alleen voor loyalere klanten maar ook voor meer online klanten. Inmiddels zijn er 50.000 klanten met een klantenpas die voor het eerst online iets kochten bij de winkelketen.

Verlengstuk van het merk

“Ik ben erg trots op het succes dat we in deze eerste maanden al neer hebben kunnen zetten”, zegt Adriana Hoppenbrouwer, director customer and digital bij HEMA. “Ons loyaliteitsprogramma is daarmee een logisch verlengstuk van ons merk geworden: het is net als de winkel makkelijk bereikbaar voor iedereen, eenvoudig qua opzet en het tovert een glimlach op je gezicht. En het is bovendien de verbinding tussen onze online en offline winkels. Ik kan niet wachten totdat we het programma in de rest van de Europese landen gaan uitrollen.”

De gouden tompouce

Iedere gebruiker van de klantenpas krijgt een tompouce op zijn verjaardag. Dit blijkt een gouden greep: naast de tompouce neemt de klant vaak ook nog de rest van zijn verjaardagsartikelen mee. Zo koopt 60 producten ook meteen zijn taart en shopt zo ook meteen nog wat andere typische producten van winkelketen. Van de 2 miljoen klantenpasbezitters heeft ongeveer één derde gekozen voor de app, terwijl twee derde nog altijd gaat voor de plastic pas. De digitale pas wordt door alle leeftijden gebruikt, maar zoals verwacht is die onder de leeftijdsgroep jonger 40 jaar het grootst (72%). Echter, ook onder de klanten ouder dan 50 jaar gebruikt 28 procent een digitale pas.

Klanten beter informeren

HEMA lanceerde op 9 januari 2017 het loyaliteitsprogramma voor haar klanten. De keten wil niet alleen trouwe klanten belonen met extra korting, maar ook klanten op basis van hun aankopen beter informeren over relevante producten en aanbiedingen. Klanten die meedoen met het programma krijgen voor iedere euro die ze besteden bij de winkelketen een punt, zowel in de winkel als online. En die punten kunnen worden ingewisseld voor digitale vouchers die korting geven op verschillende producten. Hierdoor kunnen klanten zelf kiezen op welke producten ze korting krijgen. Iedere maand wordt het aanbod van vouchers vernieuwd.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie