Naar inhoud

Madurodam zet met nieuwe campagne vol in op de klantbeleving

De meeste volwassen Nederlanders denken bij Madurodam nog steeds aan de miniatuurstad uit hun jeugdherinneringen. Het park is inmiddels echter uitgegroeid tot eigentijds themapark, waar voor jong en oud van alles te beleven valt. Dat vindt men althans bij het attractiepark zelf. Twee nieuwe televisiecommercials moeten daarom een nieuw licht werpen op de Haagse attractie: de plek waar je ogen, oren, maar vooral handen te kort komt tijdens je ontdekkingsreis door Nederland.


Beleving van bezoekers

De nieuwe campagne ‘Madurodam. Moet je meemaken.’ zet vol in op de beleving van de bezoekers. Want Madurodam wil inmiddels veel meer zijn dan de miniatuurstad van vroeger. De attractie in Den Haag biedt onderdak aan tal van levensgrote attracties – ook indoor. Deze zijn ontwikkeld rondom hoogtepunten in de rijke historie van Nederland. Via tientallen doe-dingen en digitale media komen de grote verhalen van Nederland tot leven. Van de drooglegging van de Haarlemmermeerpolder met ’s werelds grootste stoommachine ooit, tot de Rotterdamse haven – de grootste van Europa – en de Oosterscheldekering. En van de stichting van Nieuw-Amsterdam – het huidige New York – tot de sportieve prestaties van de Oranje Leeuwen en Leeuwinnen. Een dagje Madurodam dient dan ook vooral een dag te zijn vol zien, doen, spelen en leren. En bovenal, iets dat je zelf moet meemaken.

“Oh, een lekkende dijk gestopt. Met m’n vinger…” Deze nieuwe commercial van Madurodam combineert op humoristische wijze de verbeeldingskracht van kinderen met de avonturen die zij in het Haagse park hebben meegemaakt, zoals voorkomen dat Nederland overstroomt bij het waterspel ‘Hansje Brinker’.

Madurodam-commercial ‘Hansje Brinker’

Kracht van verbeelding

Als onderdeel van de zomercampagne heeft Madurodam voor de ontwikkeling en creatie van de nieuwe commercial opnieuw samengewerkt met het reclamebureau N=5. “De commercial speelt effectief in op dat wat de meeste mensen in hun volwassenwording steeds meer kwijtraken: verbeeldingskracht”, stelt Yvette Nieboer, marketing & sales manager bij Madurodam. “Waar volwassenen drie bankkussens opgestapeld zien, ontwaren kinderen een heus kasteel. Waar volwassenen kinderen met een bal op een grasveldje zien, wanen kinderen zich Lionel Messi in een bomvol stadion. Kinderen spreken de taal van de verbeelding. In onze commercial nemen kinderen ons op humoristische wijze mee in die fantasiewereld van wat ze beleefd hebben in Madurodam. Met als achterliggende boodschap: de beste manier om het zelf te beleven is natuurlijk niet door het van een ander te horen, maar door het zelf mee te maken.”

“Oh, ik heb het Haarlemmermeer leeggepompt.. Met de grootste stoommachine ever.. de grootste ever dus, hè…” In de familieattractie ‘Waterwolf’ van Madurodam draaien kinderen – net als in het échte gemaal de Cruquius – zelf aan de radars van de allergrootste stoommachine ter wereld om het immense Haarlemmermeer droog te leggen. Net echt dus.

Madurodam-commercial ‘Waterwolf’

N=5 is in 2017 ook verantwoordelijk geweest voor de succesvolle commercial ‘Nederland op z’n grootst’ – een van de kwartaalfinalisten van de ‘Ster Gouden Loeki’ – en voor de vervolgcampagne in 2018. De nieuwe tv-campagne wordt vanaf 29 juli 2019 gedurende de hele maand augustus uitgezonden op RTL en NPO Zapp. De commercials worden ondersteund door een out of home campaign en een online campagne. Ook volgt er een merkactivatie rondom de campagne, geïntegreerd met een traject voor public relations en social media. De campagne loopt tot en met eind augustus 2019.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie