Naar inhoud

Marketeers lopen omzet mis door gedateerde marketingtechnologie

“Het is onvoorstelbaar dat bijna een derde van de marketeers een werkdag verspilt aan het uploaden van materiaal. Wij hebben daarom onderzoek gedaan om onze vooronderstelling te bevestigen dat het belangrijk het is om creatieve processen te stroomlijnen. Wie in onze overbezette markt competitief en innovatief wil blijven, kan zich zulke vertragingen niet veroorloven. Tijd die aan administratieve taken wordt besteed mag nooit ten koste gaan van publicatiesnelheid en creativiteit.”

Dat stelt Chris Hall, CEO en oprichter van Bynder. Dit marketingsoftwarebedrijf heeft onlangs ‘Retail Marketer’s Guide to Accelerating e-Commerce’, een rapport over contentstrategie, uitgebracht. De aanbieder van oplossingen voor digital asset management (DAM) heeft hiervoor onderzoek gedaan onder 400 e-commerce- en retailmarketeers. Deze groep professionals licht in het rapport toe hoe zij content uploaden, delen en beheren. Daarnaast geeft het onderzoek inzicht in de grootste uitdagingen bij het activeren van klanten en het realiseren van consistentie in omnichannel.

Marketeers kunnen e-commerce verbeteren

Voor het rapport is samengewerkt met onderzoeksbureau Sapio Research. Er is in kaart gebracht welke problemen en kansen er om de hoek komen kijken bij go-to-market-strategieën, zodat dit proces versneld kan worden terwijl de klantervaring wordt verbeterd en verkoop via e-commerce toeneemt. De resultaten bevestigen dat een betere integratie van marketingtechnologie hierbij cruciaal is:

Real-time distributie van content – Marketingafdelingen staan veel minder onder onnodige druk als content sneller kan worden geplaatst (58%) en sneller kan worden geproduceerd (52%).

Waarde van content – Zo’n 50 procent van de deelnemers geeft aan dat de merkbeleving die ze bieden wordt verbeterd door content. De grootste uitdaging die hierbij komt kijken is het conceptualiseren van ideeën en ze vervolgens sneller uitvoeren dan de concurrentie.

Presteren tijdens piek cruciaal – 76 procent van de bedrijven heeft te maken met duidelijke piekperiodes qua websitebezoek. Gemiddeld wordt in deze korte periodes zo’n 32 procent van de omzet gerealiseerd.

Kwaliteit belangrijker dan kwantiteit – In piekperiodes is de grootste uitdaging om met content te komen die beter en sneller beschikbaar is dan die van de competitie (50%).

Effectieve internationale communicatie – 46 procent van de marketeers wil effectiever kunnen samenwerken bij projecten met betrekking tot internationale afzetmarkten.

Het onderhavige onderzoeksrapport kun je downloaden op de website van Bynder.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie