Naar inhoud

Marketeers worden uitgedaagd het vak te vernieuwen

Voor de eerste keer wordt op 8 september 2015 de MarketingTroonrede georganiseerd. Deze zal worden uitgesproken door Robert van Houten, CEO van de leverancier van een diversiteit aan fietsaccessoires AGU. De rede is gebaseerd op zowel zijn eigen visie als onderzoek onder CEO’s van Nederlandse ondernemingen naar hun beeldvorming over het vakgebied marketing. Uit die studie komt onmiskenbaar naar voren dat dit vakgebied de aansluiting met de top van organisaties volledig dreigt te verliezen indien het niet in staat is zichzelf opnieuw uit te vinden.

Marketing moet veranderen

Veel is veranderd in het klant- en koopgedrag. Marketing is inmiddels ook de stem van de klant en dient dus mee te veranderen. Meer en nieuwe inzichten zijn ontstaan door big data, een ongekende groei van digitale media en majeure veranderingen in het klassieke medialandschap. Daarbij worden door directies van organisaties meer en hogere eisen gesteld aan de resultaten en de geloofwaardigheid van hedendaagse marketingprofessionals.

Nieuwe impulsen voor marketing

Dat marketeers hun vakgebied anders zien dan hun topmanagers blijkt uit het spiegelonderzoek dat onderzoeksbureau TBX|Trendbox heeft uitgevoerd en waarvan de uitkomsten eveneens op 8 september bekendgemaakt worden. Tijd volgens de initiatiefnemers om eens een stevige discussie te voeren met vakgenoten met als doel het vak met de rede jaarlijks van nieuwe impulsen te voorzien.

Vernieuwd onderzoek marketingtrends

Het jaarlijkse onderzoek naar leidende trends in marketing, dat voorheen door Berenschot samen met partners werd uitgevoerd, is volledig in een nieuw jasje gestoken. Directeuren van bedrijven en organisaties en marketingleidinggevenden zijn geïnterviewd en gevraagd te reageren op de vraag naar de relevantie van de marketeer in moderne organisaties. Daarnaast worden in een afzonderlijk spiegelonderzoek marketeers geconfronteerd met stellingen en vragen over ontwikkelingen in het vakgebied.

Livestream voor belangstellenden

De MarketingTroonrede start in 2015 op 8 september in het Perscentrum Nieuwspoort in Den Haag met een persconferentie. Daar zal de rede voor de allereerste keer worden uitgesproken. Het betreft een besloten bijeenkomst voor pers en genodigden. De bijeenkomst is echter voor een breed publiek vanaf 18.00 uur rechtstreeks te volgen via een livestream.

De MarketingTroonrede is een initiatief van stichting MarketingTroonrede in samenwerking met MarketingTribune, gesteund door Marketingfacts, TBX|Trendbox en de brancheorganisaties NIMA, MEC, PIM, STEM en VEA.

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie