Naar inhoud

Marketingfacts focust met vernieuwde website op kanalen

Marketingblog Marketingfacts heeft een nieuwe website gelanceerd. Na een paar dagen offline te zijn en het verkeer door te leiden naar hun Facebookpagina, is de migratie afgerond. Marketingfacts heeft een nieuw design, werkt aan relevantie, aparte kanalen en research. Internetbureau Mangrove werkte aan de vernieuwing van de website.

Volgens Bram van Rijen, creative director bij Mangrove en voor een groot gedeelte verantwoordelijk voor het nieuwe ontwerp van Marketingfacts, stond de content door de grote hoeveelheid functionaliteit op de oude site op de tweede plaats. Het nieuwe design moet content beter tot zijn recht laten komen. Bijvoorbeeld: door aan elk kanaal verschillende kleuren mee te geven, moet duidelijk worden in welk kanaal content thuishoort.

Het aantal kanalen binnen Marketingfacts is teruggebracht naar dertien. Volgens Danny Oosterveer, werkzaam bij de blog, zijn de onderwerpen die het hele medialandschap moeten beschrijven, ondergebracht in de kanalen. Elk kanaal heeft zijn eigen branding inclusief logo en huiskleur. Ook wordt er gewerkt met dossiers, waarin actuele onderwerpen samen worden gebracht. Dit moet ook de relevantie vergroten.

Ook op technisch vlak is er gewerkt aan de blog, schrijft Oosterveer: “Dubbele items en verouderde scripts zijn verwijderd en geüpdatet, en afbeeldingen en social sharing buttons zijn geoptimaliseerd zodat ze sneller laden. Daarnaast is het cms van Expression Engine 1.7 geüpdatet naar versie 2. Nu we op versie twee draaien profiteren we weer van de nieuwste updates en features van Expression Engine. Met deze verbeteringen zijn we ook op seo gebied weer bij. De laadtijd heeft in toenemende mate impact op je positie binnen zoekmachines. Ook heeft Mangrove features zoals authorship en pagination toegevoegd.”

Onderzoek krijgt een aparte plek op Marketingfacts. Volgens Oosterveer worden er regelmatig onderzoeken gedeeld op de blog en die worden nu ondergebracht in de research omgeving. Op dit moment worden alleen gratis onderzoeken aangeboden, maar op den duur wil Marketingfacts ook betaalde onderzoeken gaan aanbieden. De cijfers uit de onderzoeken worden tevens weergegeven in de nieuwe functionaliteit; Stats Dashboard.

Bron: Customer Talk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie