Naar inhoud

Marlies Dekkers wil groeiambitie realiseren via online kanalen

De crisis die de retailsector enkele jaren geleden keihard trof door de algehele financiële malaise en de opkomst van digitale kanalen, heeft ook bekende namen getroffen. Zo zag het succesvolle en gelauwerde lingeriemerk Marlies Dekkers zich in augustus 2013 genoodzaakt het faillissement aan te vragen. Het merk is destijds in afgeslankte vorm verder gegaan en toont inmiddels weer een gezonde groeiambitie. Die groei wil het merk vooral realiseren via online kanalen.

Sterke groeiambitie eist een flexibel IT-systeem

In samenwerking met IT-dienstverlener FlowFabric heeft Marlies Dekkers onlangs haar in- en verkoopproces sterk geoptimaliseerd en het serviceniveau naar haar klanten verder verhoogd. Om dit te bereiken heeft de IT-dienstverlener een etail-platform ontwikkeld. Dit platform zorgt ervoor dat de gehele orderafhandeling, van de bestelling tot en met levering en facturatie, nu is geautomatiseerd. Daarbij zorgt het platform voor een actueel en betrouwbaar inzicht in de volledige voorraadstatus en kunnen etail-organisaties eenvoudig worden aangesloten. Het lingeriemerk heeft een sterke groeiambitie en om die te verwezenlijken focust het lingeriemerk op het online kanaal, zowel voor B2B als B2C. Hierbij is een flexibel IT-systeem een vereiste.

Dynamische afhandeling order- en retourscenario’s

Omdat er problemen waren met synchronisaties die leidden tot hick-ups in het stock- en retourproces, besloot Marlies Dekkers haar etail-platform te optimaliseren. De belangrijkste eis was het realiseren van altijd en overal toegang hebben tot de juiste gegevens. Met de gekozen ordermanagementoplossing kunnen volledige order- en retourscenario’s dynamisch worden afgehandeld. Alle orders gaan via deze oplossing richting het ERP-systeem. De basisinformatie van de artikelen komt uit het ERP, het productinformatiesysteem verrijkt deze informatie met tekst en beeld en voedt het B2B-portaal en de B2C-website. Alle flows lopen nu op de juiste manier.

Procesoptimalisatie zorgt voor toekomstbestendigheid

“Uit ervaring wisten wij al dat FlowFabric geen ‘U vraagt, wij draaien’-mentaliteit heeft”, aldus Maarten de Wit, operations manager bij Marlies Dekkers. “Dankzij hun specialistische kennis van de retailmarkt en best practises zijn onze experts echt verder geholpen. Daarbij werd met veel aandacht naar onze processen gekeken en zijn er waar nodig extra functionaliteiten op maat toegevoegd aan de oplossing. Met deze procesoptimalisatie- en automatisering hebben we onze toekomstbestendigheid verstevigd en zijn we klaar voor verdere groei. Ook ligt er nu een goede basis om onze nieuwe optimalisatieplannen te verwezenlijken.”

Samenwerken met een ambitieus merk geeft energie

FlowFabric is erg blij met deze samenwerking. Manager business development René Tusveld hierover: “Het geeft energie om met zo’n ambitieus merk samen te werken. Wij willen zorgen voor de best mogelijke oplossing, zodat Marlies Dekkers alle plannen kan verwezenlijken. Ook zijn we nu al bezig met de stappen die het merk in de toekomst wil gaan zetten, zodat dit zo optimaal mogelijk gaat verlopen. Wij zijn er trots op dat wij zo kunnen bijdragen aan de groei van het bedrijf.”



Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie