Naar inhoud

Massaal online shoppen tijdens kantooruren

Het afgelopen half jaar is 37 procent van de online fashion-aankopen gedaan onder kantoortijd. Daarbij is het aantal online kleding- en schoenenaankopen van 26- tot 35-jarigen in het afgelopen half jaar sterk toegenomen, met ruim 30 procent ten opzichte van een half jaar daarvoor. Nederlanders tussen 36 en 45 jaar besteden het meest aan online fashion, met een gemiddelde van 105 euro per aankoop. De groep onder de 26 jaar geeft relatief het minst uit aan online fashion, maar is het afgelopen half jaar gemiddeld 17 procent meer per bestelling gaan besteden.

Favoriete winkeltijden

Zo blijkt uit de 'Online Fashion Monitor' van betaaloplossingsbedrijf Klarna. Om 19.00 uur 's avonds is een duidelijke piek te zien in het aantal online fashion-aankopen. 15 procent van de online  aankopen in het afgelopen half jaar zijn op dat tijdstip gedaan. Ook 1.00 uur 's nachts blijkt voor de slapeloze shopper een goed tijdstip om online te winkelen.

Toename mannen

Overigens doen steeds meer mannen inkopen bij fashion-webshops. Ten opzichte van het eerste half jaar van 2015 zijn er in het tweede half jaar 8 procent meer online fashion-bestellingen door hen geplaatst. Maandag is wederom de populairste dag om online fashion te shoppen.

Actieve steden

Ook is weer gekeken naar de steden waarin het meest online fashion wordt gekocht. Almere behoudt de nummer één positie. Enschede en Groningen strijden ieder half jaar weer om de tweede plek, met deze keer Enschede als winnaar.Fashion Monitor

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie