Naar inhoud

MBI Beton wil pro-actief de markt benaderen met CRM

MBI Beton, producent van betonnen gevel-, straat- en tuinstenen, wil de markt pro-actief gaan benaderen en daarbij de bedrijfsvoering te verbeteren. Daarom heeft MBI Beton ervoor gekozen om alle verkoopinformatie te centraliseren in het customer relationship management (CRM) systeem van SAP Business All-in-one en deze oplossing te integreren met het bestaande SAP ERP-systeem.

In de huidige economische situatie is het volgen van klanten en potentiële nieuwe projecten steeds belangrijker geworden. Daarom wilde MBI Beton zijn verkoopprocessen verbeteren en beter inzicht krijgen in lopende leads en verkooptrajecten. Om dit te ondersteunen heeft het bedrijf het CRM-systeem van SAP Business All-in-one in gebruik genomen. De implementatie is verzorgd door Phobos op basis van de SAP "Best Practice" methodiek, waarbij de kennisoverdracht moet worden versneld door een prototype, vooraf opgestelde scenario's en meegeleverde trainingsmaterialen.

Potentiële projecten moeten in een vroeg stadium vastgelegd en gestructureerd opgevolgd kunnen worden. Ook moet MBI Beton de verkoopprocessen kunnen koppelen aan de actuele logistieke informatie uit het bestaande ERP-systeem, zoals onderhanden orders, leveringen en openstaande facturen. "Door inzicht in de lopende leads en verkooptrajecten zijn we continu op de hoogte van het verloop van het verkoopproces", aldus Marcel Bettonvil, directeur van MBI Beton. "En omdat we alle communicatie met de prospect, klant en marktpartijen vast kunnen leggen is het voor iedere verkoper van ons mogelijk te zien waar het gesprek de vorige keer is geëindigd. Hierdoor worden we efficiënter, effectiever en klant- en partnervriendelijker."

Bron: Customer Talk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie