Naar inhoud

Media Markt en Philips scoren op het terrein van smarthome

De integratie van technologie en diensten die het woongemak vergroten, noemen wij smarthome. Wat ooit begon met de afstandsbediening waarmee Al Bundy ook enige zeggenschap kreeg in zijn huishouden, is inmiddels gegroeid tot een scala aan producten. Domotica stellen ons tegenwoordig in staat de verlichting van een afstand te dimmen, de thermostaat in te stellen of de gordijnen te openen. Ook bewakingscamera's en alarmsystemen verbeteren de kwaliteit van wonen. Het Internet of Things gaat deze mogelijkheden in rap tempo laten toenemen.

Media Markt de smarthomewinkel

Consumenten zien Media Markt als de winkel op het gebied van smarthome. De top 5 wordt aangevuld met Coolblue, bol.com, Conrad en BCC. Philips is het grootste smarthomemerk. Dit is vooral te danken aan de Philips Hue lampen en schakelaars. Dit blijkt uit de 'Smart Home Monitor', een online marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 6.000 Nederlanders.

Mannen versus vrouwen

Ruim één op de drie (35%) Nederlanders ziet Media Markt als dé smarthomewinkel. 16 procent van de Nederlanders denkt hierbij aan Coolblue. Daarna volgen bol.com (9%), Conrad (9%) en BCC (6%). Vrouwen associëren Media Markt sterker met smarthome dan mannen: 38 procent versus 32 procent. Daarentegen koppelen mannen Conrad vaker aan smarthome dan vrouwen: 14 procent versus 4 procent. Waarschijnlijk scoort dit elektronicamerk beter bij mannen door het uitgebreide technische assortiment.

Philips het smarthomemerk

Philips heeft het grootste marktaandeel (14%) in smarthomeproducten. Dit komt met name doordat Philips Hue groot is in slimme verlichting en schakelaars. De top 5 wordt aangevuld door Toon met 9 procent marktaandeel, KlikAanKlikUit (4%), Nefit (4%) en de E-thermostaat ICY (2%).

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie