Naar inhoud

Mediabureau Mediaxplain ook in het weekend open

Het digitale domein is 7 dagen in de week en 24 uur per dag open. Voor het internet gelden geen sluitingstijden en consumenten kunnen ieder gewenst moment bereikt worden. Onafhankelijke strategisch mediabureau Mediaxplain opent daarom vanaf 1 januari 2016 elke dag van de week haar deuren. Met deze weekendopening geeft het bureau gehoor aan de groeiende vraag vanuit opdrachtgevers om ook op zaterdag en zondag gebruik te kunnen maken van de volledige dienstverlening.

Weekendpakket

Naast consultants vanuit het digitale veld (display, search en social) is er elk weekend op het bureau ook tenminste één overall mediaconsultant aanwezig. Deze pakt ad hoc vragen voor mediaplannen en mediumtype-overschrijdende vraagstukken op. Desgewenst kunnen ook afspraken op zaterdag of zondag plaatsvinden. Twee launching clients maken vanaf het nieuwe jaar al direct gebruik van het weekendpakket van het bureau.

Logische stap

De dagelijkse leiding van Mediaxplain, Pascal van Meijel en Christiaan van Betuw, zien de uitbreiding van het dienstenaanbod naar de weekenddagen als een logische stap in deze tijd: “Media-inzet en communicatie houdt geen rekening met traditionele kantoortijden. Al geruime tijd voeren onze consultants ’s avonds en in het weekend optimalisaties, creatiewissels en webcare-activiteiten uit.”

Ad hoc advies

Daarnaast zien we de vraag naar ad hoc advies het laatste jaar sterk stijgen”, stellen Van Meijel en Van Betuw. “Vrijdag briefen en maandag een eerste voorstel willen, is zeker geen uitzondering meer. Met het creëren van een fysieke plek waar consultants ook in het weekend samenkomen en waar klantvragen dan gezamenlijk beantwoord worden, zetten we de stap waarmee deze vraag vanuit de markt ambitieus opgepakt wordt. Zo zijn we écht always on en always open.”

Van push naar pull

Onder invloed van digitale en sociale media maakt de communicatiebranche een sterke ontwikkeling door richting communiceren en interacteren op momenten waarop de ontvanger van de boodschap het zelf toestaat. Een logische verschuiving van push naar pull. Het mediabureau concludeert dat de branche daar zelf nog weinig in is meegegaan. Zij zet met de voorgenomen weekendopening de deur open voor merken en organisaties die geloven in een verdere evolutie van deze communicatievorm.

Launching clients

Twee opdrachtgevers worden in het project als launching clients direct in grote vorm meegenomen in de weekenddiensten. Zij gaan zowel qua briefingmomenten als in creatiewisselschema’s, webcarefrequentie en in het optimalisatie- en rapportagestramien optimaal profiteren van de always on diensten. Het op deze wijze in het weekend kunnen rekenen op een multidisciplinaire aanpak en dienstverlening van een bureau op een vaste locatie blijkt bovendien uniek.

Telefoon in het weekend

In een willekeurige belronde op zaterdag 17 oktober langs 28 Nederlandse media- en communicatiebureaus, concludeerde het bedrijf dat bij 23 van deze bureaus de telefoon niet eens opgenomen werd. Ook werd er bij hen niet middels een bandje verwezen naar een ander nummer. Bij 3 bureaus vroeg het antwoordapparaat om in geval van spoed te bellen naar een ander nummer. In slechts twee gevallen werd de telefoon na doorschakeling wel opgenomen. Deze cijfers staan in schril contrast met de interactie en optimalisatievragen op weekenddagen en de mogelijkheden om ad hoc in te haken op voorvallen.

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie